JRK
Begynner å bli litt i tvil om du skjønner hvordan en PWM regulator fungerer Bårdp. Det er lett for at slike tråder drar ut til det kjedsommelige.Jeg kjenner ikke dine regulatorer men ingen av mine har stoppet ladingen for å sense.
Men PWM står for puls bredde modulasjon. Det betyr at når batterispenningemn er under setspenningen (f.eks) 14,4 Volt), så står transistoren på hele tiden forutsatt at ikke regulatoren går varm eller beskyttes av andre grunner. Etterhvert som man nærmer seg denne sett spenningen så begynner transistoren å pulse. Det vil si den slår seg av og på og dess næremer 14,4 Volt dess lengre av pulser. Om batteriet er fullt setter går den over i vedlikeholdslading og avpulsen blir enda lengre slik at spenningen aldri kommer over f.eks 13,8 Volt.
I tilfellet som trådstarter har her. så vil spenningen på batteriet aldri komme over 14 Volt vha av denne regulatoren om han plasserer den ved selve panelene. Nå har han selvfølgelig ikke gjort det, men dess nærmere batteriene desto bedre. Nok fra meg i denne tråden