Jump to content

Edit History

JRK

JRK

Komodo er en flink kar, som man skal lytte til, men før jeg hadde satset på 8 mm ville jeg forsikret meg om hva slags matriale det er i dette festet. I mitt feste var det støpegods og antagelig en forniklet aluminumslegering. Om denne er tilsvarende, og hullet ikke er for stort,  hadde jeg gått for 6 mm helicoil , alternativt gjenget direkte med M7.

Om det er rester av gamle gjenger, når du skal gjene nytt er det en viss fare for at gjengetappen følger de kamle rillene og kan dra seg skjevt inn. Derfor kan det være lurt og demoneter hele greia sette festet vinkelrettr i en skrustikke og så sikte gdt når du anvender gjengetappen. Det beste er om du bruker skjæreolje om det er stål eller støpegods og sprit om det er aluminim.

JRK

JRK

Komodo er en flink kar, som man skal lytte til, men før jeg hadde satset på 8 mm ville jeg forsikret meg om hva slags matriale det er i dette festet. I mitt feste var det støpegods og antagelig en forniklet aluminumslegering. Om denne er tilsvarende, og hullet ikke er for stort,  hadde jeg gått for 6 mm helicoil , alternativt gjenget direkte med M7

• Create New...