Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Knude skrev for 10 timer siden:

ar ikke brukt så vet ikke. Om vinduet er bygget opp sånn som jeg tror er det en aluminiums list som ligger mot glasset i den ene siden og båt på den andre. Du kan legge en tynn streng med tettemasse i overgangen list og båt. Jeg bruker å maskere med tape. Derimot er mitt poeng at det også er risiko for at det lekker i overgang glass/list. Det tettes muligens med noe lurium men jeg bruker å løsne alle skruer på innsiden og legge ofte sort tettemasse der det er spor etter lekkasje og skru på lista igjen. 

Om det ikke er list men en fuge mot glass er risiko mindre. Kommer litt an på hvem som har laget vinduet. Ertec begynte med fuge ( Simson tettemasse) et sted på 2000 tallet.

lykke til! 

Takker for veiledning :thumbsup: Jeg tror jeg skjønner nå. Båten er en 1986 modell Flipper 640 HT (finsk av prod.) Jeg har gått over 2 ganger med Captein Tolley ("i nøden spiste fanden fluer"), så at stoffet forsvant mellom glasset og gummilisten - sluttet når det var "mettet", så får jeg se om det hjelper. Lekker det fortsatt skrur jeg ut vinduene og følger din anvisning. 

tom Cognac

tom Cognac

Knude skrev for 10 timer siden:

ar ikke brukt så vet ikke. Om vinduet er bygget opp sånn som jeg tror er det en aluminiums list som ligger mot glasset i den ene siden og båt på den andre. Du kan legge en tynn streng med tettemasse i overgangen list og båt. Jeg bruker å maskere med tape. Derimot er mitt poeng at det også er risiko for at det lekker i overgang glass/list. Det tettes muligens med noe lurium men jeg bruker å løsne alle skruer på innsiden og legge ofte sort tettemasse der det er spor etter lekkasje og skru på lista igjen. 

Om det ikke er list men en fuge mot glass er risiko mindre. Kommer litt an på hvem som har laget vinduet. Ertec begynte med fuge ( Simson tettemasse) et sted på 2000 tallet.

lykke til! 

Takker for veiledning :thumbsup: Jeg tror jeg skjønner nå. Båten er en 1986 modell Flipper 640 HT (finsk av prod.) Jeg har gått over 2 ganger med Captein Tolley ("i nøden spiste fanden fluer") så får jeg se om det hjelper. Lekker det fortsatt skrur jeg ut vinduene og følger din anvisning. 



×
×
  • Create New...