Bjørn Hansvik Startet 7.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2020 Hei. Har en hansvik 14,5 family. materiale: glassfiber. Tenker og pusse opp den. Hvordan går jeg frem for å farge innsiden av båten? Alt av hva som er gjort å brukt før båten ble min er ukjent. takk for svar ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2020 Om du får tak i tokomponent polyuretan maling i ønsket farge så er du godt på vei. Vask grundig med avfetting, mattslip og mål med rulle. Minst to strøk. Jeg anbefaler ikke Biltemas ruller med 2K, de har lett for å gå i oppløsning av denne. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
enslagsgjest Svart 7.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2020 Slip og mal over med denne: https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/batmaling/batlakk/polyuretanlakk-2000041282 Kan også være gunstig med epoksyprimer før du maler: https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/epoxy/epoksyprimer-2000042208 Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Bjørn Hansvik Svart 7.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2020 Det hørtes ut som en enkel kveldsjobb :) Sliper bare da med sandpapir regner jeg med. Har noe liggende. Har også slipemaskin så dette gleder jeg meg til ? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 7.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2020 Vil anbefale slipemaskin eller vinkelsliper, kan bli litt mye å slipe for hånd. Du kan også vurdere å strø sand eller sukker på malingen, hvis dørken virker glatt. Hvis du er interessert å lære mer anbefaler jeg Sail Life på YouTube. Mange interessante videoer om båtrenovering der. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Bjørn Hansvik Svart 7.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2020 Takk for tips. Det skal jeg se nærmere på ? Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 7.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2020 Vask båten godt innvendig. Slip lett over med sandpapir for hånd. Fjern slipestøv. Tørk over med aceton (vil helt sikkert møte motbør her på forumet). Smør på topcoat i ønsket farge. Det sitter som et skudd og holder i ååårevis. Snakker av egen erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Hansvik Svart 7.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2020 Suverent. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 8.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2020 (redigert) Hva med å vaske båten gullende rent innvendig ? Jeg syntes blåfarven er til å leve med og ville begynt ett annet sted som å montere på motoren og ordnet den under vannlinjen. Sesongen er kort,så bruk båten nå er min oppfordring Maler du båten innvendig ender man gjerne opp med ett resultat som ser greit ut der og da. Så begynner forfallet med møkk og skitt som setter seg godt fast i strukturen i malingen fordi det er nesten umulig å ikke få struktur. Gulvet der man går vil bli slitt slik at blå fargen tyter frem her og der ispedd flassing her og der i hele båten innvendig. Nei behold heller fargen hvis ikke du bare hater den Redigert 8.Juli.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Hansvik Svart 8.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2020 Tenkte å prøve den i helgen utpå fjorden. Hvordan kobler jeg gass og gir wire til motoren? Er en Suzuki 9.9. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 8.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2020 Hør med ravns garage de har ombyggingsett for kontrollboks. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Bjørn Hansvik Svart 9.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Tenkte å prøve og få til dette uten noen stor kostnad. Har sendt forespørsel på braketter til motoren min nå, men tror jeg kommer til og få sjokk når jeg får svar ang pris. Får se ? Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 10.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2020 Ikke sikkert det blir så dyrt. Men «dyrt» er jo et veldig subjektivt begrep, da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.