Jump to content

Skal farge båten på innsiden. Hvordan går jeg frem?

Bjørn Hansvik

Recommended Posts

Om du får tak i tokomponent polyuretan maling i ønsket farge så er du godt på vei. Vask grundig med avfetting, mattslip og mål med rulle. Minst to strøk. Jeg anbefaler ikke Biltemas ruller med 2K, de har lett for å gå i oppløsning av denne.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Vil anbefale slipemaskin eller vinkelsliper, kan bli litt mye å slipe for hånd. Du kan også vurdere å strø sand eller sukker på malingen, hvis dørken virker glatt. 

Hvis du er interessert å lære mer anbefaler jeg Sail Life på YouTube. Mange interessante videoer om båtrenovering der. 

Jeg er en slags gjest

Hva med å vaske båten gullende rent innvendig ?
Jeg syntes blåfarven er til å leve med og ville begynt ett annet sted som å montere på motoren og ordnet den under vannlinjen.
Sesongen er kort,så bruk båten nå er min oppfordring

Maler du båten innvendig ender man gjerne opp med ett resultat som ser greit ut der og da.
Så begynner forfallet med møkk og skitt som setter seg godt fast i strukturen i malingen fordi det er nesten umulig å ikke få struktur.
Gulvet der man går vil bli slitt slik at blå fargen tyter frem her og der ispedd flassing her og der i hele båten innvendig.
Nei behold heller fargen hvis ikke du bare hater den     

Redigert av pipe (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...