Jump to content

Raymarine autopilot styrer feil vei.


Enzo

Recommended Posts

Akkurat montert en Raymarine Evolution autopilot med lineær drivenhet.
Alt vel så langt men når jeg skal kjøre dette igang så går rorutslaget feil vei. Altså trykker jeg + 10 styrbord så styrer den + 10 babord.
Nytter ikke å bytte ledningen til drivenhet inn på ECU den styrer fortsatt "oppned"

Skjermbilde 2020-07-09 kl. 16.53.53.png

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I oppsettet du skal gå igjennom før du begynner bruke den så er der en meny om skal gåes igjennom. Blandt annet det med hvilken retning den går. Man kan altså velge retning i oppsettet. 

Du vil aldri bli fornøyd med piloten om du ikkje gidder gå igjennom alle menyer og justeringer og bli kjent med virkemåten. 

Redigert av Cerberus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Cerberus skrev for 1 time siden:

I  dockside wizard menuen. Eller kai etterellerannet på norsk .. altså oppsettet du skal innom før du kaster loss og begynner på kallibreringa.

Det stemmer, det er kalibrering der hvor jeg legger inn drivenhet, seilbåt og respons og så går den over i drei hele veien til styrbord så babord så midtstill osv men da dreier man feil. 
Fant på et forum i gokk noen som sa man må på disse bytte rorgiverledningen grønn og rød rød til grønn. Jeg prøvde det og nå snurrer det rett vei så kom videre men det er fortsatt noe feilmelding.

Får ta gamla ut på en tur og se om det funker.
Har en autopilot til i båten og den fungerer dette perfekt på med å velge retning i meny osv men ikke på denne nye saken. Helt andre menyer her og det valget finner jeg ikke

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...