Jump to content

Lekkasje på bad i Saga 25 1987mod, og feil på TMC toalett

Sagadama

Recommended Posts

Har nylig kjøpt oss Saga 25 fra 1987, flott båt, men noen små feil - selv om alt såklart var feilfritt når vi kjøpte den (for omtrent tre uker siden) som jeg, uten peiling på verken båt eller avløp (men lærevillig til en viss grad), av en eller annen grunn har tilbudt meg å finne ut av ?? 

Legger ved en haug med bilder for å illustrere, men det er to hovedpoeng: 

Gulvet på doen blir stadig vekk fylt med vann. Ser ut til å komme fra veggen som går mot førerposisjon, og ikke fra doen i første omgang. However, vannet har en gul-ish farge (og ettellerannet svart?). Bildene nedenfor er tatt nettopp, i forgårs vasket jeg gulvet godt så det som er på bildene er "ferskt" (ikke alt det brun/Orange på veggene, det går ikke vekk i vask) men ikke noe merkbar urin/septiklukt.. Vi har en liten lekkasje oppe ved førerposisjon, kan være mulig vannet kommer derfra (er isåfall betydelig større mengder vann som kommer inn enn vi trodde - men det har vel å merke regnet en del).. 

Så til toalettet, TMC eletrisk, hvor mye vann skal det - egentlig - være i dassen? Trodde det var som det skulle men begynner å lure på om det ikke er litt lite... Når vi skyller ned er i tillegg vannet som kommer inn stort sett grått med enkelte helt svarte klumper (ganske likt det svarte/grå som også kommer på gulvet - men da ikke direkte fra do eller septiktank..).. Hva kan dét være? Mistenker jo to separate feil her selv om denne grå/svarte gugga går igjen på begge, og vet ikke helt hvor jeg skal starte å feilsøke? 

Kan legge til at alt av rør rundt selve doen og vasken på badet ikke har noen synlige lekkasjer, det er knusktørt rundt der og i skap under vask (der oppbevares i tillegg dopapir så vi ville nok sett det ganske kjapt om det kom noe vann innunder der). 

IMG_20200709_174104.jpg

IMG_20200709_174110.jpg

IMG_20200709_174150.jpg

IMG_20200709_174201.jpg

IMG_20200709_175519.jpg

IMG_20200709_175815.jpg

IMG_20200709_181720.jpg

• 9 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...