Jump to content

Edit History

Roger jo

Roger jo

Goddis77 skrev On 18.7.2020 at 21.24:

Det må da være noen her inne som har montert Defa sentralen og har noen erfaringer med dette?

Da jeg kjøpte Ladac landstrømanlegg i forrige århundre  med  MultiCharger 2X15 A  sa de at siden jeg hadde "To pola anlegg" måtte jeg ikke finne på på å kople jordledningen fra sentralen  til batteri minus eller noe annet sted..

Det kan umulig være borti i natta da det har funket i 25 år++.

Etter min mening er det å dra ombord en skjøteledning ok, men den skal ha tilsyn kan ikke være alene i båten over natten i følge forskriften.

Ladac satte dette i system med  Landstrøms pakken  de brukte kaiens jord med ledning til deskkontakt  videre til sentralen med sikringer og Jordfeilbryter

vips så var det en godkjent modifisert skjøteledning godkjent til å ha strøm i båten uten "tilsyn" med dobbel sikring hvis kaianlegget er i orden. 

Roger jo

Roger jo

Goddis77 skrev On 18.7.2020 at 21.24:

Det må da være noen her inne som har montert Defa sentralen og har noen erfaringer med dette?

Da jeg kjøpte Ladac landstrømanlegg i fore århundre  med  MultiCharger 2X15 A  sa de at siden jeg hadde "To pola anlegg" måtte jeg ikke finne på på å kople jordledningen fra sentralen  til batteri minus eller noe annet sted..

Det kan umulig være borti i natta da det har funket i 25 år++.

Etter min mening er det å dra ombord en skjøteledning ok, men den skal ha tilsyn kan ikke være alene i båten over natten i følge forskriften.

Ladac satte dette i system med  Landstrøms pakken  de brukte kaiens jord med ledning til deskkontakt  videre til sentralen med sikringer og Jordfeilbryter

vips så var det en godkjent modifisert skjøteledning godkjent til å ha strøm i båten uten "tilsyn" med dobbel sikring hvis kaianlegget er i orden. 

• Create New...