Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

Havelle skrev On 10.7.2020 at 16.20:

Hvis målet er å få et bærbart barometer du ikke mister så lett i vannet: Har du vurdert klokke @Arne2?

Vis hele sitatet  

Jo, det har jeg både vurdert og prøvd. Konklusjonen var den at smarte klokker er ikke noe for meg, selv om den faktisk viste lufttrykk/barometer. Ble småsprø av alle mulige rare funksjoner som målte puls og forskjellig. Skrudde av de funksjonene som jeg kunne og satte en svart tape på baksiden, slik at den skulle slutte å sende alle pulsslagene til Kina. Nå ligger den i bunnen av an skuff.

Som værstasjon bruker jeg en Samsung S5 og det er jo ikke akkurat årets model. Har en veldig bra barometer app som tegner kurver bak over i tid og gir en veldig bra oversikt. Den er imidlertid ikke kompatibel med Ventusky, som jeg synes er topp for vær og vindmeldinger. Nå bruker jeg 2 telefoner til forskjellig bruk, og jeg kunne godt tenkt meg å få dem slått sammen til en. (Og så en gammeldags klokke med visere og tydelige tall fra 1 til 12 og så fri for alle andre funksjoner inklusive også dato.)

Arne2

Arne2

Havelle skrev On 10.7.2020 at 16.20:

Hvis målet er å få et bærbart barometer du ikke mister så lett i vannet: Har du vurdert klokke @Arne2?

Vis hele sitatet  

Jo, det har jeg både vurdert og prøvd. Konklusjonen var den at smarte klokker er ikke noe for meg, selv om den faktisk viste lufttrykk/barometer. Ble småsprø av alle mulige rare funksjoner som målte puls og forskjellig. Skrudde av de funksjonene som jeg kunne og satte en svart tape på baksiden, slik at den skulle slutte å sende alle pulsslagene til Kina. Nå ligger den i bunnen av an skuff.

Som værstasjon bruker jeg en Samsung S5 og det er jo ikke akkurat årets model. Har en veldig bra barometer app som tegner kurver bak over i tid og gir en veldig bra oversikt. Den er imidlertid ikke kompatibel med Ventusky, som jeg synes er topp for vær og vindmeldinger. Nå bruker jeg 2 telefoner til forskjellig bruk, og jeg kunne godt tenkt meg å få dem slått sammen til en. (Og så en gammeldags klokke med visere og tydelige tall fra 1 til 12 og så fri for alle andre funksjoner inklusive dato.)

• Create New...