Jump to content

Edit History

Okkaby

Okkaby

Da har jeg hatt en tur rundt i havna.

Klemflens sitter som støpt den. ikke flyttet seg noe i forhold til begge merker jeg satte på flens/aksel.

Men ser båt oppfører seg litt annerledes med hensyn til fart, med den 18x15 michingan propell kontra S8 skewback i samme dim.

1300-4,7knop

1500-5,7knop

2100-7knop

2500-8,3knop

3000-10.1knop

3500-14knop

3850-16,2knop

 

Dette var i med strøm ut havna(ytre havn)

 

Mot strømmen innover kom en på følgende. 

1300-4,3knop

1800-5,3knop

2300-7knop

 

Så da kommer 1000kroners spørsmålet. Hva er årsaken til at jeg ikke får bedre topp fart, når jeg hadde det med andre gir/propell.

Båten er trimmet med flaps til å ha baugen opp under alle disse målinger.

Som jeg ser det, må det ha noe med mengde vann som propell flytter som er problemet. Men hva blir da rett propell?

Har du noen ide her @Kweelhouse

Okkaby

Okkaby

Da har jeg hatt en tur rundt i havna.

Klemflens sitter som støpt den. ikke flyttet seg noe i forhold til begge merker jeg satte på flens/aksel.

Men ser båt oppfører seg litt annerledes med hensyn til fart, med den 18x15 michingan propell kontra S8 skewback i samme dim.

1300-4,7knop

1500-5,7knop

2100-7knop

2500-8,3knop

3000-10.1knop

3500-14knop

3850-16,2knop

 

Dette var i med strøm ut havna(ytre havn)

 

Mot strømmen innover kom en på følgende. 

1300-4,3knop

1800-5,3knop

2300-7knop

 

Så da kommer 1000kroners spørsmålet. Hva er årsaken til at jeg ikke får bedre topp fart, når jeg hadde det med andre gir/propell.

Båten er trimmet med flaps til å ha baugen opp under alle disse målinger.

Som jeg ser det, må det ha noe med mengde vann som propell flytter som er problemet. Men hva blir da rett propell?



×
×
  • Create New...