Jump to content

Johnson 90 V4 VRO tror den står i gir?

Abbesikongen

Recommended Posts

Har en 1986 Johnsson 90 hk VRO med OMC kontrollboks. Etter å ha stanset båten med tenningsnøkkelen mens giret sto i "fremover", får jeg ikke start. Alt det elektriske virker som det skal, men tenningsnøkkelen er helt død. Mistenker at den enten tror den står i gir eller at dødmannsknappen er koblet inn. Ikke noe liv i starter eller solenoid eller noe. Jeg er helt blank på hva jeg skal gjøre! 

Aner ikke om din 86 modell har det, men det var det samme problem med min yamaha fra år 2000. Da var det en mikro bryter inne i kontrollspake hendelen som var ødelagt. Fjernet likså greit hele greia for min del

ligger r noe tips til hvordan åpne en omc boks hvis du søker på forumet om det skulle være aktuelt

0ADDB4C3-2E06-4FAD-BE87-648FEF9BB780.jpeg

Redigert av Furu (see edit history)

Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002

Skipsvrak i norge på google.     Furuholmen28.com

Fant den mekaniske bryteren som skal sørge for at det kun er mulig å starte i fri, og den virker ok. I tillegg har jeg prøvd å koble forbi denne, men fremdeles uten hell. Alt det elektriske virker å fungere bra, men det skjer absolutt ingenting når jeg vrir om nøkkelen, bortsett fra det lille alarmpipet.

Bensinpumpe går når jeg presser inn nøkkelen som vanlig. 

Et rele/sikring som kan være røket? Alle sikringer i båten er intakte. Er det noe i selve motoren/start motoren? Finner ingen ledningsbrudd. 

Redigert av Abbesikongen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...