Juliander Startet 11.Juli.2020 Del på Facebook Startet 11.Juli.2020 Yanmar 6LPA 290 hk,båten har ligget i ro i 3 til 4 uker,ved kjøring i dag vil ikke motor over 1700 rpm.Båt og drev er rengjort for groe.Motor ryker heller ikke noe mer en normalt.Tips motas gjerne Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Juli.2020 Del på Facebook Svart 11.Juli.2020 Tenkte først om turbo har satt seg, men da burde det blitt litt mørk røyk... Er røyken normal så er det muligens pådrag / wire / hendel -problem Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Whiskey Svart 12.Juli.2020 Del på Facebook Svart 12.Juli.2020 Jeg hadde omtrent samme problem på vår 6LP for to år siden. Fant ikke ut av det, verksted tok av turbo og sendte inn til turbo verksted, som konstantere at den var fin. De byttet diesel finfilteret og blåste gjennom diesel slangene, montere turbo igjen, og så fungerte alt igjen. Og de kunne ikke si hvorfor. Jeg tror fortsatt det må ha vært noe med turbo. Men den satt ikke fast, det sjekka jeg... Kan selvfølgelig ha vært det filteret, men synes det høres tvilsomt ut også, da motor gikk som ei klokke opp til ca 2200. Jaja, nå hjalp jeg deg ikke så mye dessverre... Men det røyk ikke noe fra min heller, så gjør tydeligvis ikke det fra 6LP uansett.. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Juliander Svart 12.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2020 Takk for svar,ikke min båt det gjelder dette,men en jeg har Prøvd å hjelpe ,fant ut at det ikke har vært byttet dieselfilter på 2-3 år i den båten,så greit å begynne der.Må sjekke at turbo går lett rundt også. Sitér dette innlegget Link to post
Svolvær Svart 3.Mai.2022 Del på Facebook Svart 3.Mai.2022 Hei, fant du ut av problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.