Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Maniac skrev 45 minutter siden:

Ok, Hovedproblemstillingen var det at det ikke er noe merke på blokka bak dei tre hjula så jeg veit ikke hvordan hjula skal stå

Merkene for kamakslene er på toppdekslet rett bak kamhjulene.
Hvis du tar ett bilde slik at man ser baksiden av kamhjulene og ned på toppdekslet på motoren så syntes de.

Merket for veivakselen er ett hakk på reimskivehjulet og det er en gradskive på blokka.
Dette er  generell beskrivelse som gjelder de fleste motorer men det finnes også motorer der nedre reimhjul må av for å se merkingen.
Merkene for kamaksler gjelder spesifikt for 16V motorene til Volvo og det skulle forundre meg om de ikke fantes også på din motor

pipe

pipe

Maniac skrev 40 minutter siden:

Ok, Hovedproblemstillingen var det at det ikke er noe merke på blokka bak dei tre hjula så jeg veit ikke hvordan hjula skal stå

Hvis du tar ett bilde slik at man ser baksiden av kamhjulene og ned på toppdekslet på motoren så syntes de.

Merket for veivakselen er ett hakk på hjulet og det er en gradskive på blokka.
Dette er  generell beskrivelse som gjelder de fleste motorer men det finnes også motorer der nedre reimhjul må av for å se merkingen.
Merkene for kamaksler gjelder spesifikt for 16V motorene til Volvo og det skulle forundre meg om de ikke fantes også på din motor

pipe

pipe

Maniac skrev 35 minutter siden:

Merket for veivakselen er ett hakk på hjulet og det er en gradskive på blokka.
Det første gjelder din motor mens det andre er en generell beskrivelse som gjelder de fleste motorer 

pipe

pipe

Maniac skrev 30 minutter siden:

Merket for veivakselen er ett hakk på hullet og det stor en gradskive på blokka.
Det første vet jeg av fakta mens det andre er en generell henvisning som gjelder de fleste motorer.  

• Create New...