Jump to content

Edit History

xr4ti

xr4ti

Maniac skrev for 15 timer siden:

Tusen takk for hjelp ??

Bare hyggelig. Men husk hva jeg skrev lengre opp. Disse toppene får alltid ventilras ved registerbrudd. Ved tomgang så bøyer ventilene seg, ved høyere turtall så blir ofte ventilstyringen/e skjeve og på fullgass er ikke totalt havari ukjent.

Faren ved ved å starte opp motoren er at skjeve ventilstammer ødelegger ventilstyringene. Er du heldig så slipper du unna med å bytte to eksos eller 2 innsugsventiler. Om du tar opp toppen så bør alle ventilene tas ut og sjekkes om de har kast i seg.

Men for all del, du kan ha hatt flaks men jeg tviler sterkt på det dessverre. Har du en kompresjonsmåler så kan du måle kompresjonen på kald motor (altså før du i det hele tatt fyrer opp). Dette er dog ingen garanti for at ventilstammene ikke har blitt skjeve som igjen fører til rask nedsliting av ventilstyringene.

 

Og en ting til: regreima fra bilmotoren passer ikke, den er ei tann lengre, det samme med strammehjulet. Bruk Penta-deler.

xr4ti

xr4ti

Maniac skrev for 15 timer siden:

Tusen takk for hjelp ??

Bare hyggelig. Men husk hva jeg skrev lengre opp. Disse toppene får alltid ventilras ved registerbrudd. Ved tomgang så bøyer ventilene seg, ved høyere turtall så blir ofte ventilstyringen/e skjeve og på fullgass er ikke totalt havari ukjent.

Faren ved ved å starte opp motoren er at skjeve ventilstammer ødelegger ventilstyringene. Er du heldig så slipper du unna med å bytte to eksos eller 2 innsugsventiler. Om du tar opp toppen så bør alle ventilene tas ut og sjekkes om de har kast i seg.

Men for all del, du kan ha hatt flaks men jeg tviler sterkt på det dessverre. Har du en kompresjonsmåler så kan du måle kompresjonen på kald motor (altså før du i det hele tatt fyrer opp). Dette er dog ingen garanti for at ventilstammene ikke har blitt skjeve som igjen fører til rask nedsliting av ventilstyringene.

xr4ti

xr4ti

Maniac skrev for 15 timer siden:

Tusen takk for hjelp ??

Bare hyggelig. Men husk hva jeg skrev lengre opp. Disse toppene får alltid ventilras ved registerbrudd. Ved tomgang så bøyer ventilene seg, ved høyere turtall så blir ofte ventilstyringen/e skjeve og på fullgass er ikke totalt havari ukjent.

Faren ved ved å starte opp motoren er at skjeve ventilstammer ødelegger ventilstyringene. Er du heldig så slipper du unna med å bytte to eksos eller 2 innsugsventiler. Om du tar opp toppen så bør alle ventilene tas ut og sjekkes om de har kast i seg.

Men for all del, du kan ha hatt flaks. Har du en kompresjonsmåler så kan du måle kompresjonen på kald motor (altså før du i det hele tatt fyrer opp). Dette er dog ingen garanti for at ventilstammene ikke har blitt skjeve som igjen fører til rask nedsliting av ventilstyringene.



×
×
  • Create New...