Jump to content

Offset justering av temperatur Simrad NSS9 evo3

Viksund 830

Recommended Posts

Jeg har i et par år hatt en Simrad NSS7 evo2 montert ved styrepos ute, og hatt ekkolodd tilkoblet denne.

Det har fungert uten problemer, det var på denne mulighet for å justere offset på vanntemperatur.

I fjor sommer ble det en oppgradering av instrumentpanelet inne i båten og jeg kjøpte en Simrad NSS 9 evo3.

Jeg flyttet da ekkoloddkabelen fra NSS7 til NSS9.

Jeg får dybde og ekkoskann, men temperaturen som vises samsvarer ikke med følelsen som jeg får i tåa når jeg tester med den. Temperaturen er vist nederst til venstre i bildet.

+DSC_0197_4.JPG.a76d3857561edc24298f36f13f5cf2be.JPG

Bildet viser installasjonsoppsett fra NSS9

+DSC_0198_4.JPG.e5f84ca2766e3c64ebc3b389b329f23f.JPG

Her kommer dialogen når jeg går inn på vanntemperatur

+DSC_0199_4.JPG.acf4df3bdc21ad287fc107de3a196a12.JPG

Er det noen som har forslag på hvorfor det blir slik? Eventuelt hva jeg kan gjøre for å korrigere dette?

Enkleste forslag er jo å koble den tilbake på NSS7 enheten, men da må begge være i drift for at jeg skal se dybde inne, den plotteren som brukes mest...

Mellom plotterne har jeg både NMEA2k og SimNet.....

Noen som har erfaring??

Viksund 830 skrev On 12.7.2020 at 13.10:

Takk for godt innspill, skal testes i morgen. 
Men ved oppsett får man plotteren til å finne alle "tilgjengelige" kilder, så da burde den funnet hvilken kanal som var aktiv....

Vis hele sitatet  

Hei

ja ,men du har satt temp valg for ch 1 , står ikke giveren der får du ikke temp.

Deaktiver ch du ikke bruker . 

Det er en plass i menyen du kan sette temp til global om jeg ikke husker feil i farten 

Redigert av zipp (see edit history)
  • 3 uker senere...

En liten oppdatering. 

Jeg byttet til 10k som foreslått, da fikk jeg enda høyere temperatur. 

Bestemte meg da for å flytte koblingen til svingeren tilbake til NSS7, der den fungerte sist. Men nei, samme temperatur også på denne enheten. Da tenker jeg det er en feil i svingeren. 

Til orientering så kan jeg justere offset på temp via NSS7, men kun +-10 grader.... 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...