Bjørn Hansvik Startet 12.Juli.2020 Del på Facebook Startet 12.Juli.2020 Hei. Har en Suzuki 9.9 td. Trenger noen deler. spørsmålet er: Kan jeg bruke gasskabel fra en annen motor eller MÅ det være orginale deler? Når det kommer til gasskabelen så er det vel mer braketten som holder fast kabelen som bør være i samme KIT som kabelen? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Hansvik Svart 12.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2020 Og hvor er det beste stedet å bestille deler? Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 12.Juli.2020 Del på Facebook Svart 12.Juli.2020 Dette er rimelig universalt, i alle fall når det gjelder kabler. Jeg har «Yamaha» kabler på en Suzuki DT 9.9 2003 modell. Bare du vet lengden, så er det bare å bestille på nett. Sitér dette innlegget Link to post
Auskar Svart 12.Juli.2020 Del på Facebook Svart 12.Juli.2020 Hvis du ikke MÅ kjøpe i Norge er denne ett alternativ. Har bestilt deler her til en 20hk Yamaha 2006 modell 2takter. Har forøvrig eid to Suzuki 1997 modeller samtidig, en kort stamme og en lang stamme. Meget gode motorer. Ellers kan du høre med Suzuki-forhandlere. https://www.boats.net/ Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Juli.2020 Del på Facebook Svart 13.Juli.2020 bl.a Maritim.no har kabler som passer flere motorer. Men monteringskit må du nok få fra suzuki tenker jeg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bjørn Hansvik Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2020 Har skaffet deler👍 Satte ut båten å Startet motoren og alt fungerte, i 5 minutter.... virker som at motoren ikke får bensin fra tanken. Ser at bensinFilteret er tomt. Antageligvis er det untett slange, hører at det suser litt i den når jeg pumper, men finner ikke ut hvor. Kan det være årsak? Håper ikke det har kommet smuss i motoren, for jeg brukte en gammel drivstofftank av stål. Så st det var litt blader og dritt oppi. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Juli.2020 Del på Facebook Svart 16.Juli.2020 Bensintank må være 100% ren. Om den inneholder blader og dritt er det ikke lurt å forsøke å starte. Tipper du har rett i utett slange, hvis ikke kan det være membranen på bensinpumpa som er utett. Men sannsynligheten for dritt i forgasseren er stor etter å ha brukt den tanken der dessverre. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ivar Svart 16.Juli.2020 Del på Facebook Svart 16.Juli.2020 kan ofte lekke i slangekoblingene (spesielt med uorg. slange , feks biltema har jeg dårlig erfaring med) er også en sil på røret som går ned i tanken - kan tenkes denne er tilstoppet. Dersom filteret er tomt så er sjansen stor for att dritten ikke har kommet seg inn til motoren Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bjørn Hansvik Svart 16.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2020 Satser på at motoren ikke har blitt skadet. Motoren har nylig hatt service, så skal ikke være noe utett membra. Men skal aldri si aldri. Skal prøve å bytte slange å tank. Det er en gammel stygg metalltank og en slange fra Biltema ja takk for svar 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.