Terje V Startet 12.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2020 I min nye gamle Saga 25 er det en gammel Morse kontrollhendel throtle/gir som er litt stiv og tung. Fra det jeg har lest, mistenker jeg at jeg må kjøpe nye kabler snart, men jeg tenker å gjøre et forsøk på å smøre inne i kontrollen. Sett flere youtube-videoer med ulike kontroller og det ser ut som det brukes et tykkere smøringsmiddel inne i konsollen (bortsett fra ved enkelte skruer/plastskive). Da lurer jeg på hva jeg kan bruke, som kan smøre godt og holde en stund??? Jeg har ikke åpnet opp enda, blir tidligst tirsdag så da kan jeg gå i detaljer. Spør allikevel nå siden jeg skal på biltema i morgen :) (og ja, jeg skal også sjekke hvordan tingene beveger seg der kablene festes til motor). Sitér dette innlegget Ny eier av gammel båt, profesjonell krisetenker, alltid lav på søvn :) - like lave toner så diesel er perfekt Link to post
mariuski Svart 12.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2020 Quick Silver 2-4-c er velegnet, men fins plenty andre typer fett som egner seg like ålreit.... ? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 12.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2020 Terje Viken skrev On 12.7.2020 at 19.06: tykkere smøringsmiddel Vis hele sitatet Fett https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/skrogpleie/rengjoringsmiddel/marinfett-2000033131 Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Terje V Svart 12.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2020 Takker, biltemafettet har jeg allerede på listen til andre ting så det passer utmerket :) Sitér dette innlegget Ny eier av gammel båt, profesjonell krisetenker, alltid lav på søvn :) - like lave toner så diesel er perfekt Link to post
Terje V Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Da er det selve hendelen på girboks som er treg/stiv mot forward Sitér dette innlegget Ny eier av gammel båt, profesjonell krisetenker, alltid lav på søvn :) - like lave toner så diesel er perfekt Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Bruker pro-long marine på det meste Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Lazyjack Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Sjeldenutpå skrev On 15.7.2020 at 14.26: Bruker pro-long marine på det meste Vis hele sitatet Men så er du da også sjeldenutpå ??? Sitér dette innlegget Link to post
Terje V Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Får lese meg litt opp på hva jeg kan gjøre i forhold til festet/hendel/spake på motor. Kan leve med det en stund til tror jeg, men greit å vite hva som er årsak og hva som vil hjelpe. Sitér dette innlegget Ny eier av gammel båt, profesjonell krisetenker, alltid lav på søvn :) - like lave toner så diesel er perfekt Link to post
Terje V Svart 15.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Mener du jeg skal bruke pro-long marine på girbokshendel-/spaken og la det trenge inn? Sitér dette innlegget Ny eier av gammel båt, profesjonell krisetenker, alltid lav på søvn :) - like lave toner så diesel er perfekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.