pipe
Hulda skrev for 1 time siden:Tøm på rent ferskvann. Skjer ingenting på de første månedene.
Jeg vil heller råde han til å fylle på frostvæske da det er billig og enkelt.
Antagelig kan han sikkert kjøre på reint vann de neste månedene men hvorfor eksponere motoren for denne ekstra påkjenningen som er høyst unødvendig når alternativet er enkelt og billig ?
Frostvæsken har i tillegg til rusthemmende midler også andre positive sider som økning av kokepunktet og senking av frysepunktet.
Det finnes også adjektiver for å smøre og holde pakninger og slanger myke i den.
I gamle dager ble det hevdet at frostvæsken smurte vannpumpen men ser ikke helt dette gjelder for dagens vannpumper der lagret sitter tørt bak en tettning.
Kjenner jeg meg selv rett kunne jeg sikkert ha funnet på å kjøre på vann til over sommeren for å stå der seint en kveld i kulden for å nød frostsikre ferskvannsiden for den planlagte ta i fra hverandre motoren ble det ikke tid til.
Da hadde det vært bedre å helt på den samme frostvæsken i juli
Men ja er jo enig at det ikke er noen hel krise og kjøre rundt med vann isteden for frostvæske i noen måneder men som skrevet over er det høyst unødvendig