Fergu
SitatAvslørte for en tid tilbake at alle Biltema sine frostvæsker begynte å levre seg og bli til is ved -25.
... jeg mener det er vanlig funksjon for frostvæsker. Tapp litt av kjølekretsen og legg i fryseren. Holder seg ikke flytende ved -20, men blir ‘slush’ uten å ha sprenge-kraft.
Jeg drev "Omfattende" testing med frostvæske fra 3 leverandører. Biltema begynte å bli "slush" ved -20. Var ganske stiv ved -25. De to andre merkene var flytende uten iskrystaller ved -32 (Som var den laveste temperaturen jeg klarte å oppnå)
Biltema innrømmet til slutt at de hadde problemer med dette. De hadde sendt prøver til diverse laboratorier.
Tack för att du kontaktat Biltema och att du på ett föredömligt sätt dokumenterat de brister du
funnit hos några av våra glykoler. Biltema ser mycket allvarligt på avvikelserna i fryspunkt
och har med anledning av detta genomfört egna tester, samtidigt som två stora och oberoende
europeiska testinstitut anlitats för analys. Vår slutsats är att några produktionsomgångar
(batcher) delvis avviker från de specifikationer vi anger för produkten.
Biltema har därför undantagit från försäljning de produktionsomgångar där vi funnit fel.
Samtidigt pågår diskussioner med tillverkaren hur vi med fullständig säkerhet kan undvika att
detta upprepar sig, eventuellt blir vi tvungna att byta tillverkare.
Som ett tecken på vår tacksamhet vill vi sända dig ett presentkort på 500kr varför vi ber dig
kontakta vår kundservice med fullständig adress.
Med vänlig hälsning
Biltema Nordic Services AB Garnisonsgatan 26, 2nd FL S-254 66 Helsingborg Sweden |