Jump to content

Anbefaling/ erfaring med redningsvest til barn.


Eureka

Recommended Posts

3-åringen har vokst ut av redningsvesten hun arvet  av medlemmet Brigg for et par år sidene. 

 

Har dere noen erfaring/ anbefaling av årets modeller for vekt 15-30 kg. Hun er over meteren lang nå.. 

 

-og den må helst være rosa 😀 hoff ja, vi er der... men om det får henne til å bruke den hele tiden, så er det helt greit. 

Link to post
Share on other sites

Oppblåsbar vest ville jeg ikke brukt på en 3 åring.

Har dessverre 2 ganger erfart at automatikken ikke har virket på slike vester. Måtte utløses manuelt.

Dette var arbeidsvester av typen Hansen Protection Sea Lion 275N.

Utløsermekanismen var innenfor datostempling, og vesten sjekket etter alle kunstens regler.

Men om automatikken virker får man ikke sjekket før man ligger der og dupper....:smiley: (og da må den jo byttes)

Ombord i egen skute bruker jeg i dag vanlig flytevest, så slipper jeg også den årlige "servicen" på de oppblåsbare.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Matrosen ombord her har brukt et par av Baltic sine slike (ikke i rosa riktignok :giggle:https://www.maritim.no/baltic-pro-sailor-rosa

Synes disse er betydelig mer behagelige enn mange andre da de har todelt bryststykke så den ikke blir så stiv å ha på og mer V-hals så det blir plass til haka når barnet sitter nede.

 

Fra vel 3-4 åra alderen fikk hann samme vesten med D-ring slik at han kunne gå på dekk i sele når været var ok.

Link to post
Share on other sites

Støtter Amfea sitt forslag om Regatta redningsvest, har god erfaring med de. Frontstykkene består av flere lag, slik at de blir myke og bøyelige. Veldig praktisk med hempe på kragen, lett å ta tak i for å sikre ungen ved ombord- og ilandstigning og entring av jolle, og dessuten huke med båtshaken om de skulle være uheldig å falle på sjøen. Kan av og til finnes på tilbud hos Obs etc.

Link to post
Share on other sites

Vi har brukt Elias-vesten på to barn. 4-åringen bruker den ennå. Storfornøyd med den. 

 

Vi har testet den for å sjekke om den snur barnet riktig vei, og det gjør den. Vi har testet både frivillig, og fra drop på 1,5 meter fra båt (ufrivillig :giggle:). 

 

Bortsett fra at vannet var kaldt klagde hun ikke på noe. 

 

Hun går i vesten "hele tiden". 

 

Feks akkurat nå:

20200715_124807.jpg.6ab09fea192b3319c01d8b85c4d39d4c.jpg

 

Vi har også en Regata vest. Orange. Vi bruker vestene om hverandre. En er stort sett tørr, og en er stort sett våt eller på tørk. (Ja, hun liker å holde på i vannkanten. )

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Ville nok sett betydelig mer på passform enn oppgitte kg. En vest som er innenfor vektintervallet men som ikke passer er ikke bra...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Eureka skrev 14 minutter siden:

Er ikke Elias vest også Regatta da? 

Jeg sjekket nå. Jo, det er det. Så da har vi to Regatta vester til 4-åringen. 🙂

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Vi bruker Baltic sine offshorevester med feste til sikkerhetsline. De er litt massive, men relativt fleksible i oppbygningen slik at de ikke oppleves mer klumpete enn Regattavestene de hadde før. Veldig greit å kunne sikre ungene med line under litt frisk seilas i vår 22 foter. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...