Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Jeg har nettopp kjøpt denne brukte aluminiumsbåten fra MS Boats, en S6900. Den skal brukes til hobbyfiske, mest krepseteiner og andre teiner. Og den skal ligge ute og brukes hele året, det er jo fra sent på høsten til utpå våren det er mest kreps å få. Derfor vil jeg lage delvis tett førerhus, med å ha plate på styrbord side (der det er et teinebrett, og der det vil ligge tau under fiske, så vi skal uansett ikke gå der) og bak. Så skal jeg få laget en form for åpningsbar greie på babord side, regner med at det blir en presenning. Da er det jo en kurant sak å plassere en dieselvarmer under styrekonsollen eller i tomrommet under setet, og vips så er det en pilothouse. Men hva slags plater bør jeg bruke på siden og bak her? Lexan er jo dyrere, men det plager meg ikke veldig mye, for jeg regner med at ved normalt vedlikehold kan jeg ha denne båten fram til jeg pensjonerer meg som hobbyfisker, altså rundt 50 år til (jeg er nå 54, og antar at jeg kan fiske til jeg er rundt 105, så får jeg slappe litt av de siste 10-15 årene... :lol: ) Det ser ut til at det er Glassbutikk.no det lønner seg å bestille fra, for de har gratis frakt fra 5500 og priser på nivå med de andre jeg har funnet.

 

Mad Max.png

Mad Max på dovre – beskåret.png189_1763752145.jpg

Mastiff

Mastiff

Jeg har nettopp kjøpt denne brukte aluminiumsbåten fra MS Boats, en S6900. Den skal brukes til hobbyfiske, mest krepseteiner og andre teiner. Og den skal ligge ute og brukes hele året, det er jo fra sent på høsten til utpå våren det er mest kreps å få. Derfor vil jeg lage delvis tett førerhus, med å ha plate på styrbord side (der det er et teinebrett, og der det vil ligge tau under fiske, så vi skal uansett ikke gå der) og bak. Så skal jeg få laget en form for åpningsbar greie på babord side, regner med at det blir en presenning. Da er det jo en kurant sak å plassere en dieselvarmer under styrekonsollen eller i tomrommet under setet, og vips så er det en pilothouse. Men hva slags plater bør jeg bruke på siden og bak her? Lexan er jo dyrere, men det plager meg ikke veldig mye, for jeg regner med at ved normalt vedlikehold kan jeg ha denne båten fram til jeg pensjonerer meg som hobbyfisker, altså rundt 50 år til (jeg er nå 54, og antar at jeg kan fiske til jeg er rundt 105, så får jeg slappe litt av de siste 10-15 årene... :lol: )

 

Mad Max.png

Mad Max på dovre – beskåret.png189_1763752145.jpg

Mastiff

Mastiff

Jeg har nettopp kjøpt denne brukte aluminiumsbåten fra MS Boats, en S6900. Den skal brukes til hobbyfiske, mest krepseteiner og andre teiner. Og den skal ligge ute og brukes hele året, det er jo fra sent på høsten til utpå våren det er mest kreps å få. Derfor vil jeg lage delvis tett førerhus, med å ha plate på styrbord side (der det er et teinebrett, og der det vil ligge tau under fiske, så vi skal uansett ikke gå der) og bak. Så skal jeg få laget en form for åpningsbar greie på babord side, regner med at det blir en presenning. Da er det jo en kurant sak å plassere en dieselvarmer under styrekonsollen eller i tomrommet under setet, og vips så er det en pilothouse. Men hva slags plater bør jeg bruke på siden og bak her? Lexan er jo dyrere, men det plager meg ikke veldig mye, for jeg regner med at ved normalt vedlikehold kan jeg ha denne båten fram til jeg pensjonerer meg som hobbyfisker, altså rundt 50 år til (jeg er nå 54, og antar at jeg kan fiske til jeg er rundt 105, så får jeg slappe litt av de siste 10-15 årene... :lol: )

 

Mad Max.png

Mad Max på dovre – beskåret.png

Mastiff

Mastiff

Jeg har nettopp kjøpt denne aluminiumsbåten fra MS Boats, en S6900. Den skal brukes til hobbyfiske, mest krepseteiner og andre teiner. Og den skal ligge ute og brukes hele året, det er jo fra sent på høsten til utpå våren det er mest kreps å få. Derfor vil jeg lage delvis tett førerhus, med å ha plate på styrbord side (der det er et teinebrett, og der det vil ligge tau under fiske, så vi skal uansett ikke gå der) og bak. Så skal jeg få laget en form for åpningsbar greie på babord side, regner med at det blir en presenning. Da er det jo en kurant sak å plassere en dieselvarmer under styrekonsollen eller i tomrommet under setet, og vips så er det en pilothouse. Men hva slags plater bør jeg bruke på siden og bak her? Lexan er jo dyrere, men det plager meg ikke veldig mye, for jeg regner med at ved normalt vedlikehold kan jeg ha denne båten fram til jeg pensjonerer meg som hobbyfisker, altså rundt 50 år til (jeg er nå 54, og antar at jeg kan fiske til jeg er rundt 105, så får jeg slappe litt av de siste 10-15 årene... :lol: )

 

Mad Max.png

Mad Max på dovre – beskåret.png



×
×
  • Create New...