Jump to content

Cummins 5.6L radiator koker over

Pungen

Recommended Posts

Velkommen til baatplassen.

Nå kan årsaken her være  så mangt.

Det kan være et kjøleproblem.

Eksos som kommer inn i kjølesystemet en annen mulighet.

Hva er historikken din med denne motoren?

Hva viser temperaturmåleren?

Kommer det godt med vann i eksosen?

Bare for å begynne et sted.

Hvis du vil rense sjøvannsiden kan du gjøre det enkelt selv, søk på Systemrens her på siden.

Redigert av Johannes (see edit history)

Hei Johannes, takk for svar. 

Jeg har snakket med teknikker som tror det er varmeveksleren, men han har ikke sett motoren. Jeg gjør et søk på Systemrens her på siden nå, og ser om det er noe jeg kan fikse selv. Helt umulig å få noe verksted til å komme å hjelpe nå i juli. 

Her har du historien siden jeg tok over den i mars:

Skiftet starter og stopper.

Byttet eksosrør og ventilasjon.

Sjekket og etterfylt olje. 

Temperaturmåleren går sakte opp mot 80-100 grader og stopper der om jeg kjører i rolig tempo (4-6 knop). Det er når jeg saktner ned motoren etter at jeg har kjørt en lengre tid i 7-8 knop. Stopper jeg motoren overoppheter det og jeg opplever ofte at det poppler vann opp fra radiatorlokket, sli at jeg må fylle på. Det virker ikke som det lekker fra toppakningen. 

Eksosen spruter ut vann jevnt og trutt. 

Hvis du har noe anelse på hva det kan være så blir jeg glad, for jeg må fikse dette selv om det skal bli noe båtferie i år :) 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...