DIYglenn Startet 16.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2020 Hei! Skal på land med båten og får låne en kraftig høyttrykksspyler som visstnok klarer å spyle ned til primer (får se på det). Jotun skriver man kun trenger å spyle vekk gammelt bunnstoff, så legge nytt med selvpolerende. Men må man ikke slipe over epoxy-primer først? Eller er det kun når primer er helt ny? Håpet er at primeren er ganske bra, så jeg får utsatt blåsing + ny epoxyprimer noen år til. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 16.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2020 Mener også at Jotun anbefalte å matte ned primeren noe, før påføring av bunnstoff. Nå gjelder vel kanskje dette nye båter, hvor primeren har stått og tørket/herdet inn over tid. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2020 Hvorfor spyle vekk bunnstoffet? Det er jo virksomt så lenge det er stoff igjen? Er det veldig ujevnt? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
LM 605 Svart 16.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2020 index skrev 1 time siden: Hvorfor spyle vekk bunnstoffet? Det er jo virksomt så lenge det er stoff igjen? Er det veldig ujevnt? Sikkert gammelt hardt (racing) bunnstoff som ikke har noen effekt lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 16.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2020 Det virker jo som om det er innmari lite virkestoff i nymotens bunnstoff. Jeg bare flekker over samt tar hele vannlinjen. Malte på bunnsmørning på et lite felt i fjor. Da jeg tok opp nå i juni så jeg ingen forskjell på ny og gammel smurning, 5 år., det være seg Groing. Men for alle del...blir jo fint å se på men nesten bortkasta arbeid og penger... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2020 Jeg flekker også bare. Har båten oppe annethvert år, og det er ikke mye slitasje på de to årene. Så jeg vil si at virkestoffet er jevnt og fint fordelt, slik at det virker så lenge det er stoff igjen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.