750 Startet 16.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2020 Eg vurderer å kjøpe en Enes 25 1986 mod, det står en 52 hk motor i båten, båten er oppgitt med fart på 7 knop, eg lurer på kor stor motor med rett propell en kan montere i båten, eg eg ønsker en fart på 10-14 knop, kan en få det til. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 16.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2020 Enes 25 har deplasement skrog og egner seg ikke til større fart enn 7-8 knop. Største tillatte motor er 60 hk. Vil du ha snekketype båt med større fart bør du kjøpe en båt med halvplanende skrog. Sitér dette innlegget Link to post
Seigmann Svart 16.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2020 (redigert) Har denne Enes’en halvplaner skrog eller vanlig deplasement skrog? Uansett er ikke dette noe fartsbåt. Kjenner et tilfelle der en enes 25 klarer ca 11-12 knop med en 77hk. Med flapsplate vel og merke. Men da graver den sjø. Disse båtene gjør seg best i snekkefart. Redigert 16.Juli.2020 av Seigmann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.