largo Startet 16.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2020 Hei dere. Jeg har nylig kjøpt en båt hvor det står en 2013 Mercury 150 EFI. Bortsett fra en noe tammere lyd enn på min gamle men nydelige Yamaha F225 har jo denne maskinen oppført seg greit på de timene jeg allerede har fått logget på den, med et par unntak: Første tur opplevde jeg at motor ikke ville gå under 2000 o/min. Jeg tok hendel til tomgang, men turtall gikk ikke ned. Verre var at hendel ikke gikk i nøytral. Dette skapte problemer da jeg skulle legge til, men jeg fant en råd, og da jeg skulle begynne å kikke på dette fant jeg at problemet rettet seg selv da jeg stanset motoren. Da gled hendelen i fri og jeg kunne starte, hvoretter den ruslet pent på tomgang. Dette problemet har kommet igjen et par ganger. I går og i dag fikk jeg imidlertid en feilmelding i displayet som meldte om throttle position sensor fault. Jeg opplevde noen få tilfeller hvor den plutselig kuttet i turtall, men etter et par repetisjoner av denne alarmen gikk den av og motor oppførte seg eksemplarisk. Jeg regner med at det er noe i denne sensorfeilen, men den kom ikke på da jeg opplevde det første av det jeg vil kalle mekanisk problem med hendelen. Er feilene her relaterte til hverandre? Er det ting jeg bør sjekke som kan løse saken? Er det noen som kjenner til lignende erfaringer? Jeg er ukjent med denne maskinen, og vil gjerne høre om erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
largo Svart 17.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 Er det ingen som har kjennskap til dette? Det snurrer jo svært mange slike motorer rundt omkring på den langstrakte kyst? Sitér dette innlegget Link to post
anders1234 Svart 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 Sjekk bassboatcentral eller thehulltruth.com Dette er supre motorer virker det som. Har vært to stk på bruktmarkedet på finn de siste 3 åra ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.