Enzo Startet 17.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2020 (redigert) Jeg har EVC på min D2-55 i båten. Liker ikke at det er elektronisk og lurer på å erstatte med vanlig tenningslås og stopp via vire. Er det noen som har gjort dette, er det rett fram bare å fjerne eller er det masse kabeltilkoblinger so blir til overs osv da ? Redigert 17.Juli.2020 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 D3-55 finnes ikke. Hvilken motor har du? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 17.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 bellen skrev 8 minutter siden: D3-55 finnes ikke. Hvilken motor har du? D2-55 Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 Nei, du kan ikke erstatte den med stoppwire siden den har stoppsolenoid i pumpen. Har du problemer med systemet i dag? Jeg mener at om du ikke har problemer med systemet, så har du ingen grunn til bekymring. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 17.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 jeg har ikke problemer med den i dag men jeg vil gjerne sikre meg å ha den løsningen som er mest sikker i mot feil slik at jeg kan stole på å få start når jeg ønsker det. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 Du kan nok fint stole på det systemet du har. Nøkkellåsen til EVC-systemet fungerer ikke på noen annen måte i forhold til andre typer tenningsnøkler. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 17.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 bellen skrev Just now: Du kan nok fint stole på det systemet du har. Nøkkellåsen til EVC-systemet fungerer ikke på noen annen måte i forhold til andre typer tenningsnøkler. Ok takk, bare mener å ha hørt at det kan være noe kluss med de greiene men de fungerer altså like godt som vanlig tenningslås Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 17.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 Enzo skrev for 2 timer siden: Ok takk, bare mener å ha hørt at det kan være noe kluss med de greiene men de fungerer altså like godt som vanlig tenningslås Hej Jag håller inte med, jag har en D2 55 utan EVC och det har fungerat i de 10 år vi haft den. I höstas hyrde vi en segelbåt i Kroatien också med en D 2 55 med EVC, bara något år gammal. Efter vi kommit i hamn och stängt av motorn startade den av sig själv flera gånger, vi fick bryta strömmen till startmotorn. Efter något nytt försök gick den inte att starta. Som tur var skulle vi ligga två nätter på samma ställe och servis fanns och delar också. Det var själva startpanelen som var trasig. Enligt de som bytte var fel på EVC inte helt ovanligt. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 17.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 Det har jo vært en del kluss med EVC så om du ønsker å dobbeltsikre deg så kan du jo lage ferdig et ferdig nødopplegg hvor du kan starte og stoppe med bryter nede ved motor. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 17.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2020 Lazyjack skrev 15 minutter siden: Det har jo vært en del kluss med EVC så om du ønsker å dobbeltsikre deg så kan du jo lage ferdig et ferdig nødopplegg hvor du kan starte og stoppe med bryter nede ved motor. Eventuelt kjøpe inn en ekstra EVC og legge i reserveskuffen om det viser seg at det er korrekt at den har vist seg å ikke være til å stole på Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.