Jump to content

Byttet poler på startbatteri i båt?

Amatøren71

Recommended Posts

Hei.

Jeg har har kjøpt en båt der selger har tatt ut defekt starter. Jeg har skiftet starter å påmontert batteriet igjen, men jeg får ikke liv i hverken instrumenter/tenning. Ifølge selger har ikke hans mekaniker gjort noe annet enn å ta av polene på batteriet før starter ble demontert. Jeg lurer derimot på om han kan ha tatt ut batteriet å deretter satt det inn igjen feil vei, slik at pluss og minus er byttet om. Ifølge selger virket alle instrumenter før. Er det mulig å gjøre det slik at alt bare er dødt, og uten at noen skader oppstår? Noen som har synspunkter på det?

Redigert av Amatøren71 (see edit history)

Med mindre man har skrudd av selve polskoene så skal man være rimelig sløv for å kople feil. Er forskjellig størrelse på pluss og minus. Dette fortsatt at det er runde batteripoler.

Om ting dør pga feil polaritet? Vet ikke. Hvilken motor og båt er det?

Ren gjettelek uten å vite det ?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...