Jump to content

Mercruiser bravo 3 trimindikator lever sitt eget liv


Norddron

Recommended Posts

2006 model cummins mercruiser 2.8 200 hk med bravo tre. Har en stund opplevd at trimindikator endrer seg litt under kjøring i plan. Siger litt opp og ned, kanskje sørlig opp. Har også reagert på at det er store utslag på indikator selv ved små justeringer. Opplevde nå en forverring hvor nålen kunne plutselig gå helt opp ved minste justering av drevet, og så helt ned, samt justere seg litt mer opp og ned under kjøring enn tidligere. Hadde løftet drevet litt for p sjekke for groe, skrudde av tenningen med drevet løftet litt opp. Det seg ned igjen i løpet av noen minutter, og da jeg skrudde på igjen flagret nålen opp og ned litt uavhengig av hva jeg gjorde. Pumpen går, men den stopper ikke. Skal den ikke kutte når den er i ytterposisjon? Jeg har ikke prøvd å kjøre den helt opp (bekymret for skade hvis jeg løfter for høyt) men nedover fortsetter den bare å kjøre selv når drevet er helt tiltet ned. Det er godt med olje på pumpen og ingen lekkasjer som jeg kan se. Det virker også som drevet holder posisjon selv om nålen flytter jeg. Båten ligger stabilt og med samme trim.  Indikatorfeil? Sensorfeil?

Link to post
Share on other sites

Hadde samme på min forrige båt. Sensor/indikator på drev er visst en svakhet på mercruiser-drev. Ligger et par bra videoer på youtube hvordan du skifter disse. Kurrant jobb og kurrant pris👌  
pumpen min fortsatte også å gå selv om drevet var helt oppe/nede, dvs når jeg kjørte det helt opp i serviceposisjon hvertfall. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...