Jump to content

Edit History

Napoli

Napoli

Oi. Her var det et bedre bilde av akterspeilet ditt ja. Den sprekken du ser under kanten på det gule kan være begynnelsen på et sprekt akterspeil. Jeg ville sendt det bildet til Westermoen, og fulgt hans anbefaling på fix. 

Aluplaten Westermoen setter på bak et vesentlig større og tykkere, med gjennomgående bolter. Tror jeg ville gjort det, før jeg hadde satt igang med ny propell.

Det du kanskje kan oppnå med helt riktig heising av motor, samt riktig propell er tre-fire knop ekstra, samt høyere marsjfart. I tillegg er det gjerne litt mindre vibrasjoner på en stålpropell. Men som @ivar sier - du må først vite hva som står på den idag, samt hvilket turtall du oppnår.

Napoli

Napoli

Oi. Her var det et bedre bilde av akterspeilet ditt ja. Den sprekken du ser under kanten på det gule kan være begynnelsen på et sprekt akterspeil. Jeg ville sendt det bildet til Westermoen, og fulgt hans anbefaling på fix. 

Aluplaten Westermoen setter på bak et vesentlig større og tykkere, med gjennomgående bolter. Tror jeg ville gjort det, før jeg hadde satt igang med ny propell.

Det du kanskje kan oppnå med helt riktig heising av motor, samt riktig propell er tre-fire knop ekstra, samt høyere marsjfart. I tillegg er det gjerne litt mindre vibrasjoner på en stålpropell. 

• Create New...