Jump to content

Elektrisk kontrollboks - treg operasjon.


Bølge

Recommended Posts

Har byttet til elektrisk Flexball kontrollboks, men oppdager at den opererer tregere enn med den manuelle med direkte wiretrekk til motoren (Volvo 55hk). Når jeg gir gass kommer reaksjonen etter ca 1 sek. Det oppleves som lenge når du nærmer deg kaia.

Har sjekket at aktuator frakoblet kontrollboksen gir gass umiddelbart, så det er ikke treghet i wiretrekket mellom aktuator og motor. Forsinkelsen ligger i kontrollboks/kabel. Produsent mener dette er forventet.

Hvilken erfaring har dere med elektriske kontrollbokser og tregheten ? Er dette normalt? 

Link to post
Share on other sites

De jeg har vært borti er forsinkelsen ut og inn av gir og det er justeringsoptions på tidsforsinkelsen. 
Har ikke vært borti at det gjelder gassresponsen. 
Vurderte Flexball selv siden EC systemet mitt tok kvelden men endte opp med Glendinning. 
Har ikke fått det enda så tror jeg tar en telefon til selger og spør om dette på mandag. 

Redigert av Scand Baltic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...