Double Weber Startet 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2020 Hei alle sammen ? Jeg har klart å miste lokket bak på båten min ved et uhell. Colibri 15 Jeg har vanskeligheter med å finne en erstatning, men kan få lånt et tilsvarende lokk. Med dette tenkte jeg å lage en plugg/form til å støpe et nytt et. Er det noen der ute som kan kaste litt lys over prosessen og dele erfaringer med meg ??? Jeg er handy, fikser mye og tenker det meste kan læres ? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
ivar Svart 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 (redigert) endel gode glassfibertips i denne tråden :) https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/page/3 Redigert 18.Juli.2020 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
enslagsgjest Svart 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 Skal være kurant å finne en erstatning hvis det er denne luken du prater om: Hvis ikke kan du støpe litt i kantene slik at åpningen blir mindre, og så sette på en luke som passer. Hvis det er disse du prater om, ville jeg fortsatt bare støpt igjen og funnet annen luke som passer. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Double Weber Svart 19.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2020 Hadde det bare vært så vel... ? Det er dessverre denne. Hele den store lemmen som danner sitteplassen bak. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Knude Svart 19.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2020 Siden du kan få lånt et eksemplar er det ikke noe problem. Bare litt jobb. pluggen( lånt luke) poleres og vaskes helt ren. Legg minst tre omganger med formvoks og en omgang slippmiddel. 2 tykke lag med form Gelcoat eller i det minste kvalitets Gelcoat., minst 8 lag 450gr. Csm og polyester. La herde og avform . Da har du form etter litt finpuss og rubbing/polering. Med den fasongen lønner det seg å forsterke flate med noen påstøpte avstivere før avforming. Så kan du støpe luke! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Stekepanne Svart 19.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2020 Kontoen «Sail Life» på YouTube har gode videoer av at han lager plugg og støper nytt ror. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.