zooper Startet 19.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2020 (redigert) Som noen av dere fikk med dere kjøpte jeg en Tohatsu 8hk som jeg fikk masse trøbbel med. Denne fikk jeg fikset opp. Men, etter å ha levd med den litt fant jeg ut at jeg ville ha 15hk. Jeg har nå gått til innkjøp av en velholdt 10 Viking 2-takt fra 2007 og ønsker å trimme denne. Hvordan gjør jeg dette? Rettelse Opprinnelig innlegg stod det 9.9 Hk - dette er rettet til 10 Hk Redigert 19.Juli.2020 av zooper Tittel var opprinnelig 9.9Hk men skulle være 10 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 19.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2020 Sikker på den er 9.9. På mange står det 10 på motordeksel, men 15hk på motorplate og blokk Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 19.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2020 @Fjordland Pokker, gikk litt fort - jeg mente å skrive 10hk - jeg vet ikke hvorfor jeg skrev 9.9... sikkert fordi jeg er vant til å tenke 9.9 og at jeg også vurderte Yamaha. Du har rett, det står 10 på motorplata. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 19.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2020 Ok. Usikker på hva som må til. Vår har 10 på motordeksel, men 15 på motorplate og et klister på blokka. Sjekk om spjellet åpner helt når du gir full gass. Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 19.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2020 Har en Viking 10 fra 2007. Der var det bare å fjerne en plate mellom forgasser og innsug, så var det 15 hk Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 22.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2020 Takk for hjelpen. Jeg måtte fjerne clipsen til dødmannsknappen og en clips på primeren/turtallsjusteringen, skru ut to skruer på denne samt skru tilbake en stoppeskrue, kople fra et stag, og løfte ut hele mekanismen. Så to skruer på forgasseren. Fjerne plata. Og så skru det hele sammen. Det var litt knotete og anbefales ikke til folk med mange tommeltotter, men ellers overkommelig. Med en 300 cm gummijolle går det styggfort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.