Rubien1 Startet 19.Juli.2020 Del på Facebook Startet 19.Juli.2020 Har en mercury 10 hk viking som ikke går opp i turtall. Når motoren er i fri kan jeg ruse den opp, eller om jeg løfter propellen over vannet så får jeg fullt turtall når den er i Gir/drift. Men når jeg setter den i drift med propellen i vannet får jeg ikke opp turtall. Omtrent som om jeg skulle kjørt med fulllastet båt om en skjønner. Båten er forøvrig en summer-fun. Noen som har tips til hva det kan skyldes? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 19.Juli.2020 Del på Facebook Svart 19.Juli.2020 Sjekk plugger, kabler/hetter. Om dette er ok, ta av forgasseren og rens denne. Sitér dette innlegget Link to post
Rubien1 Svart 19.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2020 Men dersom det var problemer med dette, ville en da klart p rust den opp i fri? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 19.Juli.2020 Del på Facebook Svart 19.Juli.2020 Rubien1 skrev 28 minutter siden: løfter propellen over vannet Skift impeller også. Den har du mest sannsynlig ødelagt nå. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Fjordland Svart 19.Juli.2020 Del på Facebook Svart 19.Juli.2020 Krever mye mindre bensin og få opp turtall i nøytral enn ved belastning. Sitér dette innlegget Link to post
Rubien1 Svart 19.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2020 Takk for svar - da blir det opp med båt og skru litt i morra :-) Sitér dette innlegget Link to post
Pitbullo Svart 19.Juli.2020 Del på Facebook Svart 19.Juli.2020 Hadde dette problemet vi også, riktignok på en 90hk mariner. Vi skiftet plugger, og vips så gikk den mye finere, og vi fikk 15 knop ekstra toppfart... Sitér dette innlegget Link to post
Rubien1 Svart 20.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2020 To nye plugger og den var back in Business :-). Takk for hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.