Jump to content

Edit History

Code0

Code0

Da @Lars H. har kommet uskadd gjennom en tråd med basic tips, tenkte jeg å komme med en regel jeg lærte og synes fungerer: ‘når du skal legge til i gjestehavn så ta den minste plassen du får plass i’.  Ser ofte at en 14 fots GH eller liten RIB / day cruiser legger seg i en bås som en 40- foter hadde hatt god bruk for, og det er ledige plasser lengre inn ‘på grunna’ eller lengst inn i flytebryggeanlegget...  småbåten er trolig på dagstur / handletur, og reduserer plassene for større båter som skal overnatte. Eneste fordel er at når RIB’en drar om tre timer, har 40-foteren som kommer om tre timer og to minutter en plass... Og hvorfor legge seg MIDT på long-side brygga.., evt midt på den bredeste plassen..?

noen gjestehavner merker med ‘skal bare-‘ brygger osv, men vanligvis er det anarki.

Code0

Code0

Da @Lars H. har kommet uskadd gjennom en tråd med basic tips, tenkte jeg å komme med en regel jeg lærte og synes fungerer: ‘når du skal legge til i gjestehavn så ta den minste plassen du får plass i’.  Ser ofte at en 14 fots GH eller liten RIB / day cruiser legger seg i en bås som en 40- foter hadde hatt god bruk for, og det er ledige plasser lengre inn ‘på grunna’ eller lengst inn i flytebryggeanlegget...  småbåten er trolig på dagstur / handletur, og reduserer plassene for større båter som skal overnatte. Eneste fordel er at når RIB’en drar om tre timer, har 40-foteren som kommer om tre timer og to minutter en plass...

noen gjestehavner merker med ‘skal bare-‘ brygger osv, men vanligvis er det anarki.



×
×
  • Create New...