snekkerbod Startet 19.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2020 (redigert) Noen som har erfaring med nyeste produkt fra Jotun for stoffing av alu-båter? Jeg har mistet 9 knop på få uker (fra 41 til 33 knop og turtallet er ned fra 6200 til 5400). Kan ikke skjønne at det kan ha noe annen årsak enn groe under båten, selv om det ikke er enormt mye rusk under der når jeg kjenner med handa. Skal se om jeg får kikket under med maske i morgen. Har Hempel for alu i dag. Sitat JOTUN YACHTING LANSERER UNIKT BUNSTOFF FOR ALUMINIUMSBÅTER Til sesongen 2019 styrker Jotun Yachting sitt sortiment med en lansering av et helt nytt, unikt bunnstoff for aluminiumsbåter. I tillegg relanserer vi drevsprayen Aqualine Optima under navnet Aqualine Spray for å gjøre det enklere for båteiere å finne de riktige produktene de trenger til aluminiumsbåter. Med nyheten Aqualine kan Jotun nå tilby eiere av aluminiumsbåter et svart bunnstoff som holder båten fri for begroing gjennom hele sesongen. Aqualine er et selvpolerende bunnstoff, noe som gir enkelt vedlikehold for båteiere. Og det beste av alt? Etter endt sesong, er det bare å spyle over med høytrykkspyler! Da er båten klar for et nytt strøk maling neste sesong. Redigert 19.Juli.2020 av snekkerbod (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 ...."fri for begroing gjennom hele sesongen" faktisk.... Nei har ikkje testa jotun. Har testa hempel sin eit par år, og kunne truleg like godt brukt leggevann. Eg er på andre sesongen med seajet038 no. Burde slippa men har ikkje hatt tid, så eg kan ikjje gi dom for den. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hulda Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 Sjeldenutpå skrev 11 minutter siden: Har testa hempel sin eit par år, og kunne truleg like godt brukt leggevann. Kan menigheten tolke det dit hen at du var mer fornøyd med lukta enn funksjonen? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 Ja ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Prolimit Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 (redigert) Jeg har ikke Alu båt men har brukt dette på drevene mine nå i to år. Testet dette i stedet for den dyre sprayen. Har nå ligget ute siden påske og det er ikke tegn til groe. Har dog kjørt nesten 700 NM. Båten ligger i Tønsberg med hekken mot sola. Redigert 20.Juli.2020 av Prolimit (see edit history) Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Hulda Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 Leggevann? Sitér dette innlegget Link to post
bhensv Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 https://www.vita.no/depend-leggevann-uten-farge Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 Kjører Hempel alusafe på min Yamarin 75 BR. Funket fint i fjor og fint så langt i år. Toppfart og forbruk intakt. Passer på at den ikke ligger mer enn 2 uker mellom bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 Hulda skrev for 6 timer siden: Leggevann? Du er vel voksen nok til å vite hva det er Hulda? Men godt lukter det ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 Nei med millimeter hår på halve hue og ikkeno på resten, har jeg glemt det. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 Hulda skrev 32 minutter siden: Nei med millimeter hår på halve hue og ikkeno på resten, har jeg glemt det. Mistenkte i grunnen ikke deg for å bruke det Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 Hempel har også lansert nytt og bedre bunnstoff for alubåter som heter Aluextra NCT. Når jeg sjekker sikkerhetsdatabladene på det og Jotun sin Aqualine finner jeg stort sett samme innhold... Virkestoffet som begge bruker (som ikke er i alusafe) heter kobber thiocyanat. Vil ikke bli overrasket om virkningen av disse to bunnstoffene vil være ganske lik. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 Hadde omlevering på min første 75 Br 18 mod, den kom fra fabrikk med Internasjonal Trilux, som hadde samme virkestoff. Stiller strenge krav til forbehandling.. 19 mod jeg fikk hadde Alusafe og ingenting annet skal på min. Buster bortfaller garanti hvis annet enn alusafe blir brukt, meg fortalt.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.