Jump to content

Gå fra Egersund til Tananger i morgen 21.07.20

Gew77

Recommended Posts

Gikk over for noen dager siden, både opp og ned, både for seil og motor. Et åpent stykke, så vestlig vind kan være skrekken om du mister framdrift og blåser opp på strendene langs Jæren. Sjø i mot er aldri moro, jeg ville kost meg i Egersund og ventet til det er mindre sjø. Har du ikke vært på Fayance museét så er det verd et besøk.

Du kan gå innenfor merket ved Jærens rev, men ikke for langt inn, følg med. Du må også følge med på trafikken rundt deg, det er mye trafikk på denne strekningen. Er det dårlig sikt er AIS og ARPA veldig gode å ha. 

Du kan gå ganske nær kysten, følg med på kartet, så kan du se på kuer og gårder. Det lukter fjøs ganske langt ut. 

Ole
S/Y Algol

Er jo bra stor båt du skal gå med, om det er den i signaturen din. Så ser ikke det store problemet om ting er på stel.

Men så er jo jeg vant med sjøen i Egersund siden jeg bor der hehe 

Gikk sjøl fra Hidra å hjem lørdag i samme været, bare med sjøen inn fra siden. Ingen problemer med det, å jeg har kun 27 fot. Men gikk fint i i 8-9 knop.

Men ville gått litt ute på, om det er dårlig vær. Liker ikke å gå helt inne i fjæresteinene når været er dårlig.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...