Askeladden commu Startet 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2020 Hei der ute, har en mercrusier es 4,2 320 hk, her om dagen fikk jeg olje alarm når jeg startet opp, motoren har nok olje og godt oljetrykk, etter å ha kjørt i 3-4 minutt forsvinner alarmen og alt er som normalt, når jeg sakker ned og motoren går på tomgang kommer olje alarmen tilbake fortsatt godt trykk. Må kjøre 3-4 min igjen så stanser alarmen Har byttet olje og filter, det er også nok olje på drev, samt trim tilt.Motoren går fint ingen røyk kun litt når jeg gir full gass for å få båten i plan. Synes den går fint på tomgang, Noen som har en ide hva som kan være problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 20.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2020 Sjekk nivå på beholder drev olje, bakerst på babord side av motor. Går på samme alarm som motor. drevoljen ekspanderer litt når den blir varm, derfor slutter alarm. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Askeladden commu Svart 21.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 OK takk shiny, skal etter fylle, er det noen måte å lufte systemet eller er det bare å skru igjen lokket, Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 21.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 Det er min og Max strek på beholder, fylle til mellom disse, og skru på lokket igjen. Ingen lufting. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Askeladden commu Svart 21.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 Nice prøver på det så får jeg se hva som skjer Sitér dette innlegget Link to post
Keegan07 Svart 30.April.2021 Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 Jeg har akkurat det samme problemet. Før jeg satte båten på vannet ulte alarmen kun når tenningen ble slått på. Etter sjøsetting sist lørdag fortsetter alarmen å ule også mens jeg kjører. jeg har bare kjørt i ca. 5 minutter så motoren har ikke nådd vanlig driftstemperatur. Har byttet olje og filter til motoren og byttet olje i drevet. beholderen på babord side er på riktig nivå. Det samme med motoroljen og servostyringsoljen. Jeg har hørt av flere at de tror det er drevoljen som forårsaker at alarmen går. Det er olje på maks-streken også i beholderen på babord side i motorrommet. Har noen en idé om hva som forårsaker at oljelampen lyser og at alarmen uler? Takknemlig for gode tips. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 30.April.2021 Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 Det er to ledninger under oljebeholderen. Sitter de ordentlig i? Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 30.April.2021 Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 Alternativt vannalarmen på dieselfilteret? Om alarmen går når tenning settes på har det ikke noe med trykk å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Keegan07 Svart 3.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2021 Tusen takk for svar. Jeg så de to ledningene i helgen. De satt godt fast, men det var irr på begge to. Jeg prøvde å ta de ut, men de satt veldig godt. Tviler på at de er problemet, men skal ta på 5-56 og fjerne irringen. Jeg har mye vann i dørken, under motoren. Lensepumpa virker ikke så kanskje dette har noe å si? Skal følge opp tipset med vannalarmen på dieselfilteret også. Takk skal dere ha for innspillene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.