Mastiff Startet 21.Juli.2020 Del på Facebook Startet 21.Juli.2020 På den GPSMap 720S jeg fikk med båten, satt kartbrikken "Sognefjorden til Svefjorden". Den hadde gått i Trøndelag. Det blir litt utenfor den vanlige leia når jeg fisker i Mandal... Jeg ser at man kan få Sør-Norge-kart av G2-typen til under 1000, mens et mindre utsnitt som dekker det jeg trenger, koster rundt 1500 med G3. Er det så mye forskjell på kartene at det er lurere å kjøpe den nyeste? Det interessante for meg er bunnforhold og vanlig sjøkart, jeg trenger ikke fancy 3D-utsikt til havner. Så hovedsaken er vel om det er kommet nye kartdata siden forrige oppdatering av G2, som vel var i 2014. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 21.Juli.2020 Del på Facebook Svart 21.Juli.2020 Det er kommet nye sjømerker hele veien Krs-Lindesnes som er med i de nyeste kartene fra kartverket. Sjekk at Garmin har fått de med før du kjøper. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Mastiff Svart 21.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2020 Takk for det, men sjømerkene bryr meg null og niks. Jeg kjenner alle skjærne her, om ikke personlig. Så det er bare bunnforholdene og konturene som betyr noe, og da særlig fra 80-120 meter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.