Jump to content

Ny Sleipner SX thruster med feilfunksjon

dsm

Recommended Posts

Har akkurat fullført installasjon av Sleipner SX hekkthruster og konstaterer at retning babord ikke fungerer. Rele i kontrollboks blir stående å hakke. Etter sigende skyldes det en feil i produksjon/design. Feilen ligger på temperaturvernet. Ny løsning/tiltak er på gang, men noen uker unna enda. Midlertidig fix skal kunne gjøres ved å laske to ledinger/kontakter. Ulempen er at en mister temperaturvernet. Selv om denne thrusteren er helt ny på markedet er det kanskje noen av dere som har erfart problemet ?

• 5 år senere...

Gjenbruker en gammel tråd. 

Sleipner Sx 50 er jo en forholdsvis ny type thruster. Men har jo vært på markedet noen år nå. Er det noen som har montert og hatt denne i bruk som kan dele erfaring? Vurderer å montere en slik på en Riviera 925, da det later til å være litt enklere å montere, samtidig som den tar liten plass innvendig. Kun en releboks som skal ha plass inne. Da slipper jeg å ofre plassen i stuverommet i badeplattformen til el-motoren.   

Takk for info. Ser at f.eks en se60 thruster, som vel er ganske vanlig, gir ca 10 kg bedre thrust. Men da mister jeg vel mye plass i stuverommet i plattformen ved å montere den? Eller er det såpass plass nedi der at det går bra? Er litt skeptisk til å installere en el-motor innvendig i plattformen også, da det kan bli ganske fuktig der. SX 80 synes jeg blir litt dyr, dessverre. Ellers er nok det et bra valg. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...