Hydrocarbon Startet 21.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2020 Har en VP D6 370 som har begynt å lekke ut kjølevesken må etterfylle ca 1 liter etter 8 timers kjøring ( og tørke opp i bunnsvinnet) kan ikke se noe åpenbart lekkasjepunkt mistenker simringen i vannpumpa men er ikke sikker, noen her som har lignende erfaring ?? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 Hvordan er nivået i ekspansjonstanken ved kald motor? Er det vv-bereder og/eller defroster tilkoblet motoren? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
-Luna- Svart 21.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 Sjøvannspumpen vil lekke sjøvann og ikke kjøleveske. Ville ha gått over alle slangeklemmer og sett at de ikke var slakke. Det lekker nok når du har litt turtall/belastning. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Eureka Svart 21.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 1 liter? Ville ikke alarmen gått lenge før det? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 (redigert) 40 minutes ago, -Luna- said: Sjøvannspumpen vil lekke sjøvann og ikke kjøleveske. Han skriver da vitterlig "vannpumpa" og ikke sjøvannspumpe... 2 hours ago, Hydrocarbon said: mistenker simringen i vannpumpa men er ikke sikker Tips. Legg ut/ putt litt tørkepapir her og der rundt/ under steder på motoren du mistenker. Det er uvanlig at vannpumper begynner å lekke med mindre de har går mange tusen timer men ikke dermed sagt at det ikke kan skje. Byttet vannpumpe på en Cummins på 300 timer etter at den begynte å piple litt i sladrehullet. Den nye pumpa er fortsatt tett etter 1000 timer til, så åpenbart en produksjonsfeil... Redigert 21.Juli.2020 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Hydrocarbon Svart 21.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 Er både defroster og varmtvannsbereder tilkoblet men de koblingene ser tette ut alarmen kommer når motoren går ned på tomgang etter lengre kjøring på høyere turtall Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 21.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 Utvendig lekkasje er alltid positivt. Bare å se over hele motoren når du stanser så finner du nok lekkasjen. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2020 Hvordan er nivået i ekspansjonstanken ved kald motor? Ligger temp stabilt på 85 grader? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hydrocarbon Svart 20.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2020 Det var Ganske riktig vannpumpa som lekket ut av drain hullet, byttet og alt tett, muligens ett svakt pounkt da det ikke var en eneste pumpe igjen I Europa, men fant en på lager i Drammen.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.