Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Denne teinehaleren trekker faktisk så mye som 165A på maks. For min del så er det hinsides all fordnuft og må kunne sies å være veeeldig mye. Her vil kabeltykkelse være svært avgjørende, særlig på lengre strekk. Om du bare står 3 meter unna batteriet så må du ha veldig tykke kabler for at ikke spenningsfallet skal bli enormt. Allerede på 25mm2 kabler vil du a 0,8V spenningsfall. Kraftig teinehaler, men har man bruk for så kraftige saker? 
 

 

9FBF3509-43B9-469B-9207-64D353524B3C.png

Kjellg

Kjellg

Denne teinehaleren trekker faktisk så mye som 165A på maks. For min del så er det hinsides all fordnuft og må kunne sies å være veeeldig mye. Her vil kabeltykkelse være svært avgjørende, særlig på lengre strekk. Om du bare står 3 meter unna batteriet så må du ha veldig tykke kabler for at ikke spenningsfallet skal bli enormt. Allerede på 25mm2 kabler vil du a 0,8V spenningsfall. 

9FBF3509-43B9-469B-9207-64D353524B3C.png

Kjellg

Kjellg

Denne teinehaleren trekker faktisk så mye som 165A på maks. For min del så er det hinsides all fordnuft og må kunne sies å være veeeldig mye. Her vil kabeltykkelse være svært avgjørende, særlig på lengre strekk. Om du bare står 3 meter unna batteriet så må du ha veldig tykke kabler for at ikke spenningsfallet skal bli enormt. Allerede på 25mm2 kabler vil du a 0,8V spenningsfall. 



×
×
  • Create New...