Jump to content

Edit History

Hedwig

Hedwig

Forklatting kan være en god løsning, men da legges ankerne etter hverandre, ikke i en V. 

Stusser litt på at du sier at ting ryker etter hvert. Mine foreldre har landstedbåt på hytta, og det har naboene også. Moringen som de bruker ble lagt ut rundt 1975. Kjøper kraftig kjetting, og får dykker til å inspisere hver vår før båten blir lagt ut. Kjettingene holder i mange år før de må byttes. 

Har hatt båt liggende i den morigen siden 1975. Før brukte vi dykkere av varierende kvalitet, i løpet av årene båter har ligget der har de løsnet en gang eller to fordi dykkeren ikke festet sjakkel med ståltråd (eller zip), og ikke dro til ordentlig. 

Nå har vi ordentlig dykker, min bror, og alt fungerer. 

Grunnen til at jeg nevner det er at det ikke skal være noen grunn til at du skal akseptere at båten ligger utrygt :)

Hedwig

Hedwig

Forklatting kan være en god løsning, men da legges ankerne etter hverandre, ikke i en V. 

Stusser litt på at du sier at ting ryker etter hvert. Mine foreldre har landstesånt på hytta, og det har naboene også. Moringen som de bruker ble lagt ut rundt 1975. Kjøper kraftig kjetting, og får dykker til å inspisere hver vår før båten blir lagt ut. Kjettingene holder i mange år før de må byttes. 

Har hatt båt liggende i den morigen siden 1975. Før brukte vi dykkere av varierende kvalitet, i løpet av årene båter har ligget der har de løsnet en gang eller to fordi dykkeren ikke festet sjakkel med ståltråd (eller zip), og ikke dro til ordentlig. 

Nå har vi ordentlig dykker, min bror, og alt fungerer. 

Grunnen til at jeg nevner det er at det ikke skal være noen grunn til at du skal akseptere at båten ligger utrygt :)

• Create New...