Jump to content

Mistet munnstykke til ukjent fotpumpe for gummibåt

Turbåt

Recommended Posts

Turbåt skrev for 5 timer siden:

He, he, takk for tipset, men at det går an å kjøpe nytt, det er jeg allerde klar over :wink:

Er en grunn at jeg skrev det skjønner du. :saint: Jeg visste at disse munnstykkene er ekstremt dyre, og jeg mener det er mer økonomisk hensiktsmessig å bare kjøpe en ny pumpe. Spesielt når du får ny pumpe til ett par hundrelapper.

Jeg er en slags gjest

@enslagsgjest Jeg har to andre pumper, så det er ikke der problemet ligger. Det er heller at jeg er ikke så glad i å kaste gode og brukbare ting kun pga en liten del som mangler.

Jeg leter etter en billigere erstatning fra utlandet. Både Zodiac, Avon og Bombard bruker disse munnstykkene, så kanskje finner jeg no tilslutt. Her et eksempel fra eBay.

Redigert av Turbåt (see edit history)

Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-)

@Furu Hadde du funnet hadde jeg kjøpt av deg uansett, så tusen takk for sjekken. Jeg fant delene fra Ali og prisene er inkl frakt. Ev moms kan komme i tillegg, men tidligere bestillinger har gått greitt gjennom uten hverken moms eller tollavgift. eBay er dessverre så vanskelige med å sende varer til Norge, dessverre.

Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-)

Så lenge slangen er mindre enn ventilen kommer en langt med litt myk tape ;-). 

Og universalmunnstykket er en av de nøkkelknipeflytegreiene i kork med hull i gjennom som du dekker med eltape. Så taper du ett munnstykke/slangen fast til "kula". Ulempen er at du må holde/presse kula mot ventilen, men den passer da på det meste av gummibåtventiler. 

----

Neste gang du er på BT så kjøper du den oppladbare pumpa de har, den er genial. Blåser opp jolla på en lading, men de siste pumpene for å få den hard må du ta manuelt (det hørtes veeldig corny ut...). 

Og mister du proppen til lensehullet på gummijolla så pleier korken til WD 40 å passe. ;-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...