Jump to content

Engbo ankervinsj midi.

Frosol30

Recommended Posts

Kan det være at kabularet ditt begynner å bli slitt og glipper på tauet? Det skjedde hos meg og fiksen er veldig enkel. Kjøpte bare nye trekkeskiver https://seatronic.no/trekkskive-eng-sett-maxi

Ser nå at dette er for Maxi, men hvis Midi er bygget opp omtrent likt så kan dette være feilen. Mener også at jeg har Midi for Maxi virker stort for min 32 fot motorbåt.

Hos meg sitter det vel en 8 eller 10 mm mutter som holder trekkeskivene inntil. Mulig du kan prøve å bare fjerne tauet og stramme til trekkeskivene også. Hos meg var skivene for slitte til at det virket,

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Trekkskivene på en Midi holdes sammen med 5 stk 5mm skruer med mutter på innsiden. Senterbolten skal bare holde skivene på plass på akselen. Strammer du til denne vil frittfall funksjonen forsvinne. Winchen vil trekke inn, men frittfall vil forsvinne , da skiven skal rotere fritt. Bør demonteres for å sjekke "bremsebåndene" som sørger for at kabularet blir låst ved inntrekking.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...