Frosol30 Startet 23.Juli.2020 Del på Facebook Startet 23.Juli.2020 Hei. Har en Engbo midi fra 2007, som inntil nå har fungert perfekt. Men plutselig blir det masse ulyd når jeg haler inn ankeret. Høres ut som om et lager eller noe har røket. Den drar fremdeles inn ankeret, om enn med noe svakere drakraft. Noen tips til hva årsaken er?? Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Er det tau eller kjetting? Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Frosol30 Svart 24.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2020 He, det er tau. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 24.Juli.2020 Del på Facebook Svart 24.Juli.2020 Kan det være at kabularet ditt begynner å bli slitt og glipper på tauet? Det skjedde hos meg og fiksen er veldig enkel. Kjøpte bare nye trekkeskiver https://seatronic.no/trekkskive-eng-sett-maxi Ser nå at dette er for Maxi, men hvis Midi er bygget opp omtrent likt så kan dette være feilen. Mener også at jeg har Midi for Maxi virker stort for min 32 fot motorbåt. Hos meg sitter det vel en 8 eller 10 mm mutter som holder trekkeskivene inntil. Mulig du kan prøve å bare fjerne tauet og stramme til trekkeskivene også. Hos meg var skivene for slitte til at det virket, Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Gammern Svart 26.Juli.2020 Del på Facebook Svart 26.Juli.2020 Trekkskivene på en Midi holdes sammen med 5 stk 5mm skruer med mutter på innsiden. Senterbolten skal bare holde skivene på plass på akselen. Strammer du til denne vil frittfall funksjonen forsvinne. Winchen vil trekke inn, men frittfall vil forsvinne , da skiven skal rotere fritt. Bør demonteres for å sjekke "bremsebåndene" som sørger for at kabularet blir låst ved inntrekking. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.