Jump to content

Edit History

Bellil

Bellil

Bavaria 32 Sport -05 med 2xKAD32. På stb motor har lade-/batteri- og oljelampe i kontrollpanelet sluttet å lyse før oppstart av motor/ved gløding.

Glødelampe lyser og slukker som normalt.

Motor starter, men den starter ikke lading og følgelig starter ikke turteller og etter kort tid starter alarmen og batteri-/ladelampe begynner å blinke. Pæren er vel da ikke defekt?

Jeg har målt ut brun kabel som går til 61+/D+ og den er hel.

Jeg har byttet om kontrollpanelene (en av fordelene med to motorer :-) og det er identisk reaksjon.

Ved oppstart måler jeg på bb motor 14 .på brun ledning.

Ved oppstart stb måler jeg 2,3 V på brun ledning.

Setter jeg i nøytral (det er montert VP/Quick EVC) og drar turtallet opp i nærmere 3.000 rom våkner ladingen, turteller er i gang og jeg måler 14,1 V på brun på tomgang.

Dette er en litt ukurant måte å drive oppstart på.

Hva kan være galt?

Redigert: Batteriet til stb er litt svakt, men ikke verre enn at det fint starter motoren fler ganger under denne testingen.

Bellil

Bellil

Bavaria 32 Sport -05 med 2xKAD32. På stb motor har lade-/batteri- og oljelampe i kontrollpanelet sluttet å lyse før oppstart av motor/ved gløding.

Glødelampe lyser og slukker som normalt.

Motor starter, men den starter ikke lading og følgelig starter ikke turteller og etter kort tid starter alarmen og batteri-/ladelampe begynner å blinke. Pæren er vel da ikke defekt?

Jeg har målt ut brun kabel som går til 61+/D+ og den er hel.

Jeg har byttet om kontrollpanelene (en av fordelene med to motorer :-) og det er identisk reaksjon.

Ved oppstart måler jeg på bb motor 14 .på brun ledning.

Ved oppstart stb måler jeg 2,3 V på brun ledning.

Setter jeg i nøytral (det er montert VP/Quick EVC) og drar turtallet opp i nærmere 3.000 rom våkner ladingen, turteller er i gang og jeg måler 14,1 V på brun på tomgang.

Dette er en litt ukurant måte å drive oppstart på.

Hva kan være galt?

• Create New...