hegra
hegra skrev for 3 timer siden:Som sagt hadde jeg av gul senseledning også en gang, og da startet ikke lading på min. Vil ikke helt avskrive det som en mulig feilkilde. Bare så dumt jeg ikke la merke til hvordan lysene oppførte seg før jeg startet den gangen.
Er en tur utpå , men før jeg dro ut var det fort gjort og ta av gul senseledning nok en gang. Og med tenning på skjer akkurat det samme som hos Bellil. Lys for høy temp lyser , men ladelys og oljetrykklys er dødt. Jeg tok senseledning på igjen før jeg startet, men har jo prøvd tidligere og starte uten senseledning på, og lading startet ikke den gangen. Da ser det ut til at gul senseledning MÅ ha kontakt med batt+ for og starte lading på normalt vis og det gjelder for at varsellampene skal lyse også. Så da er det vel den gule senseledningen som ikke har kontakt med batt + eller det er noe galt inne i dynamo der den gule er tilkoblet. Når det brukes skilledioder som ladeskille er B+ på dynamo spenningsløs før start. Derfor må gul senseledning forlenges frem til + pol på et batteri , vanligvis forbruksbatteri. Vær forsiktig om du skal sjekke senseledning. Best og koble fra minus på batterier. Hos meg er det bare og trekke ut en flatstift så her var det fort gjort.