Grand Banks jr
Nå har kona (!) lyst på større båt. Jeg er ikke uvillig heller. Men jeg er litt i beit på alternativer. Per nå er det drømming, men drømmer kan jo gå i oppfyllelse...
Ønsker:
- Under 1 mill.
- 2 atskilte kabiner å sove i.
Kona og jeg ønsker egen kabin så vi kan ha sex når det passer oss, og ungdommen og barna ikke får det med seg. Spesielt viktig nå som barna begynner å bli eldre og er våken lenger. Et absolutt krav. Derfor antar vi at de fleste aktuelle båter har akterkabin, men 2 kabiner i front kan også fungere så lenge det er dør.
- 3 atskilte sengeplasser til barna.
2 av disse bør være i voksen-lengde mtp at barna vokser og blir store ungdommer. Stikkabiner er gode løsninger.
- Sosial sittegruppe.
- Marsjfart på 14+ knop
Selv om vi liker å gå I 7-8 så er det ok å kunne gå fortere i blant.
- Driftsikker motor. Vil vel helst ha VP41 (ikke A) og nyere.
- Bredde : ikke bredere enn 3,7 meter tror jeg. 3,5 eller smalere er nok ideelt. Nåværende båt er 3,15 bred, men jeg kan bytte opp til bredere byggeplass.
- Ankervinsj akter
Ligger nesten alltid med nese inn.
- Baugpropell
- Enten mulighet til å åpne kalesje over førerplass, eller ha sosial flybridge. Ser fordeler med begge deler.
- Helst kjøl eller flyndre.
Men er åpen for drev selv om det er ukjent territorie for oss.
- Guttungen spesielt ønsker port ut til badeplattform, men er ikke et must. Viktigere med to atskilte kabiner ?
Pris: Vi drømmer og sjekker og leter. 350.000 er mer realistisk akkurat nå enn 1 mill. Men så kan jo ting endre seg raskt. Kan plutselig bli aktuelt med 1 mill også.
Båter jeg har tenkt på:
- Scand 29 med 2 stikkøyer (hvor bred er dobbeltsengen bak?(
- Scand 32 med 2 stikkøyer
- Concorde 9000 med to stikkøyer
- Master 820
Drømmebåten er vel nå en Flem 34 med en litt annerledes innredning enn standard. Med 2 stikkøyer i stedet for en dobbelt.
Eller en Marex 39, men den er bittelitt utenfor budsjettet vårt... ?
Men jeg vedder på at det finnes flere aktuelle båter. Så hva finnes? ??☺