esg022 Startet 24.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2020 Jeg vet det finnes utallige tråder om luftingstrøbbel, men finner ikke svar på dette: Nanni n3.21 (kubota). - har byttet grovfilter (CAV 296?) og finfilter. - det er montert håndpumpe («Påhengerbelg») som fyller systemet frem til fødepumpe. - jeg får luftfri diesel til luftehull på finfilter, men når jeg slipper vippepumpa, synker dieselnivået i finfilter. Jeg strammet til ventilen mens det rant diesel, men motor kvelte. Hvorfor holder ikke nivået seg? det er ikke diesellekkasje fra koblingene. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 24.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2020 Selv om du ikke ser diesel renne ut, kan det godt være at luft kommer inn. Skal ikke mye til. Ta en overgang hvor du strammer alle slangeklemmer og ser at alle slanger sitter godt på. Kan også være en utfordring å få noen filtre helt lufttette, setter man dem litt skrått på tetter ikke pakningene ordentlig og luft kan komme inn. Sitér dette innlegget Link to post
esg022 Svart 24.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2020 Jeg skal gå over igjen, men vil luftlekkasje føre til at dieselen trekker tilbake til tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 24.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2020 Kjenner ikke båttypen, men hvis tanken(eller mer riktig: nivået i tanken) er lavere enn filterne vil jeg tro det? Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 24.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2020 Kanskje en klassisk feilmontering av pakninger på CAVfilteret. De store pakningene er nesten like store. Prøv å bytt om. Og sjekk at de andre pakningene er på plass. Sitér dette innlegget Link to post
esg022 Svart 24.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2020 Ja, Jeg stusset litt over størrelsen på pakningene på CAV-filteret. Ett var litt større enn resten og større Enn noen av sporene/flatene som pakningene skulle dekke .. Det var ingen instruksjon eller nummerering som forklarte hvilken pakning som skulle hvor.. prøver dette og krysser fingrene. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 24.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2020 Og bruk vinteren på å få byttet det CAV filteret med noe som er enklere å holde på med. Det gamle greiene der hører fortiden til. Separ eller Racor 500 er tingen i 2020. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.