rebop
Ifht den gamle motoren som du har så tenker jeg at enten klarer du å fikse den selv, eller så er det bare å selge den. Dersom du begynner å levere inn til profesjonelle med noe som er fra 1980/1990 tallet så blir det fort så dyrt at det ikke lønner seg. Regn med noe knot pga alder på motor, men med riktig innstilling og om motor ikke er i alt for dårlig stand så klarer folk med innsikt å få mye til, bare en tar seg tid til å finne ut hva / hvorfor. Nostalgi hadde jeg ikke brukt som et argument for å beholde motor. Det er ren økonomi / hva en har lyst til på en slik båt som du og jeg har slik jeg ser det. Hadde du hatt en strøken fjordling eller noe i den gata så er jeg mer poenget med å ha en motor fra 80-tallet. Men strengt tatt er vel ikke 80 tallet gammelt nok enda til at det virkelig er nostalgi. Men virker den så virker den. Da er det penger spart å la være å kjøpe annen motor (evt utsette problemet). Jeg byttet for å ha mer å gå på, kunne kjøre vannski, være sikker på at motor virket, lavt støynivå(skjønt bare på lave turtall, bråker like mye på full gass), ha nok krefter i reserve, samt jeg likte argumentet med lavt drivstoffforbruk. Dog lavt drivstofforbruk ja, men det har overhodet ikke lønt seg å selge gammel motor for min del, til det har jeg brukt den alt for lite, men fin er den.