Jump to content

Edit History

rebop

rebop

Ifht den gamle motoren som du har så tenker jeg at enten klarer du å fikse den selv, eller så er det bare å selge den. Dersom du begynner å levere inn til profesjonelle med noe som er fra 1980/1990 tallet så blir det fort så dyrt at det ikke lønner seg. Regn med noe knot pga alder på motor, men med riktig innstilling og om motor ikke er i alt for dårlig stand så klarer folk med innsikt å få mye til, bare en tar seg tid til å finne ut hva / hvorfor. Nostalgi hadde jeg ikke brukt som et argument for å beholde motor. Det er ren økonomi / hva en har lyst til  på en slik båt som du og jeg har slik jeg ser det. Hadde du hatt en strøken fjordling eller noe i den gata så er jeg mer poenget med å ha en motor fra 80-tallet. Men strengt tatt er vel ikke 80 tallet gammelt nok enda til at det virkelig er nostalgi. Men virker den så virker den. Da er det penger spart å la være å kjøpe annen motor (evt utsette problemet). Jeg byttet for å ha mer å gå på, kunne kjøre vannski, være sikker på at motor virket, lavt støynivå(skjønt bare på lave turtall, bråker like mye på full gass), ha nok krefter i reserve, samt jeg likte argumentet med lavt drivstoffforbruk. Dog lavt drivstofforbruk ja, men det har overhodet ikke lønt seg å selge gammel motor for min del, til det har jeg brukt den alt for lite, men fin er den.

rebop

rebop

Ifht den gamle motoren som du har så tenker jeg at enten klarer du å fikse den selv, eller så er det bare å selge den. Dersom du begynner å levere inn til profesjonelle med noe som er fra 1980/1990 tallet så blir det fort så dyrt at det ikke lønner seg. Regn med noe knot pga alder på motor, men med riktig innstilling og om motor ikke er i alt for dårlig stand så klarer folk med innsikt å få mye til, bare en tar seg tid til å finne ut hva / hvorfor. Nostalgi hadde jeg ikke brukt som et argument for å beholde motor. Det er ren økonomi / hva en har lyst til  på en slik båt som du og jeg har slik jeg ser det. Hadde du hatt en strøken fjordling eller noe i den gata så er jeg mer poenget med å ha en motor fra 80-tallet. Men strengt tatt er vel ikke 80 tallet gammelt nok enda til at det virkelig er nostalgi. Men virker den så virker den. Da er det penger spart å la være å kjøpe annen motor (evt utsette problemet). Jeg byttet for å ha mer å gå på, kunne kjøre vannski, være sikker på at motor virket, ha nok krefter i reserve, samt jeg likte argumentet med lavt drivstoffforbruk. Dog lavt drivstofforbruk ja, men det har overhodet ikke lønt seg å selge gammel motor for min del, til det har jeg brukt den alt for lite, men fin er den.



×
×
  • Create New...