Christina 3 Startet 24.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2020 Hei. Noen som vet hva slags kvalitet de har på dieselen i Sæby ? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 24.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2020 (redigert) Tenker du om det er EN590 (eller hva det heter), eller om det er mye omløp på pumpen? Det var hvertfall tomt i fjor da vi skulle fylle der. Det så ut som en den fiskebåter som fylte der. Det er Sæby/Danmark det er snakk om? Redigert 24.Juli.2020 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 24.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2020 Ja Sæby i Danmark. Ja håper ikke det er slik biodiesel ? Det tror jeg ikke Vp D3 liker ?. Var i Rønnerhavn og der hadde de GTL fuel.....tok ikke sjansen med å fylle der.... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2020 Den eneste nedover der jeg har funnet er Grenaa. Tror uansett ikke at Volvoen dauer om den får en skvett bio. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 Er det virkelig et problem, Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 Jeg har svært ved at tro, at havne i DK sælger andet end marine- eller off-roaddiesel. Det er en kendt sag, at "bio-diesel" kan opslemme vand og i sidste ende give dieseldyr, men det er en skrøne, at nogenlunde moderne dieselmotorer ikke kan køre på bio-diesel. Din D3 kan gå på bio-diesel, men du bør ikke hælde det på din båd medmindre du tømmer tanken efter sæsonnen. Jeg ville se efter et skilt på dieselstanderen, som siger "marinediesel", og så er der ikke noget andet end diesel i tanken ... eller måske spørge havnefogeden (det sidste vil ødelægge en god diskussion, og det er lidt at snyde)? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 På Læsø, Vesterø havn selger de nå bare Shell GTL olje. Sitér dette innlegget Link to post
Shortcut Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 Der er i ihvertfald diesel i Frederikshavn Marina. Skal du bruge E590 Diesel, KAN du også tilsætte Bio-Protect 2 eller Liqui Moly Super Diesel Additive Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 Ja, Strandby og Gilleleje reklamerte med 'miljødiesel' sist jeg var nedover. Eller biodiesel på norsk. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 Østerby havn reklamerte for ren grønn diesel. Det sto på pumpa i havnen. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
leopard Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 (redigert) Christina 3 skrev for 15 timer siden: Hei. Noen som vet hva slags kvalitet de har på dieselen i Sæby ? Jeg ligger i Sæby ,kan gå bort å sjekke hva det står på pumpa. Ja der sto det ingenting annet enn at det var Diesel, da er det ikke lett å vite :) Redigert 25.Juli.2020 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 25.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 Takker Leopard....jeg var borte og så selv men sto ikke noe nei. Om det blir et problem vis jeg fyller biodiesel eller GTL vet jeg ikke....derfor jeg spør. Var på VP i Marstrand i fjor og dem sa at jeg IKKE skulle fore dem med biodiesel. Jeg tømmer heller ikke tanken etter sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 Ok er det dere som ligger ved siden av en 35 sport :) Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 25.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 Ja det er det vettu ? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 Vi fylte GTL i fjor i Karrebæksminde. Jeg mener den var litt dyrere enn vanlig diesel. Så hvis prisen er et par-3 kroner+ dyrere enn normalt, kan det være GTL. Men jeg er ganske sikker GTL er tydelig merket, da det nok kan fylles med ‘ren samvittighet’ mtp miljøprofil. Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 8.89dkr for marinediesel på Hov i går ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 bjorngb skrev for 21 timer siden: Tenker du om det er EN590 (eller hva det heter), eller om det er mye omløp på pumpen? Det var hvertfall tomt i fjor da vi skulle fylle der. Det så ut som en den fiskebåter som fylte der. Det er Sæby/Danmark det er snakk om? Finnes det flere Sæby? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 For så vidt, ja. Svinndal og Bykle i Norge. Sikkert andre plasser også. Hvor mang plasser heter Berlin? Minst 1 i Tyskland og rundt 20 i USA. Bare i den hrnsikt å kverulere. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 Kverulering er en undervurdert kunst. Takk for geografiundrvisningen Hulda? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 25.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2020 Lazyjack skrev for 5 timer siden: Finnes det flere Sæby? Vet ikke Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.